Заводът в района на Сиатъл е пълен с няколко от летящите гиганти на различни етапи на производство, а зад отворената врата на хангара надничат заснежените планини на щата Вашингтон.
Заводът на Боинг в Еверет ще има за задача да сглобява три версии на самолета: товарния самолет 777-200, който е базиран на модел 777 и вече е в експлоатация; следващото поколение 777-9 - все още е в процес на сертифициране; и 777-8, друг нов модел, който е малко по-малък от 777-9, предаде АФП.
Компанията е подложена на сериозен контрол след почти катастрофалния инцидент през януари със самолет 737 MAX, собственост на Аляска Еърлайнс.
Няколко други злополуки със самолети на компанията увеличиха натиска върху производителя, като в отговор на това Боинг обяви мерки за подобряване на безопасността и контрола на качеството.
Представители на компанията обаче настояват, че дългосрочните перспективи на Boeing остават светли, отчасти благодарение на новия 777X.
777 е „най-успешният самолет за всички времена“, заяви Брад Тил, управляващ директор в Боинг, по време на обиколка на завода, проведена в края на миналия месец.
От пускането на самолетите от това семейство преди 30 години досега компанията е получила повече от 2250 поръчки за модели 777. Те са превозили около 3,9 милиарда пътници при 15,9 милиона полета.
През 2013 г. авиогигантът представи най-новата версия на самолета - 777X.
Първоначално доставките бяха планирани за 2020 г., но компанията се сблъска с пречки по време на процеса на сертифициране. Очаква се поръчките да бъдат изпълнявани от 2025 г.
Наскоро Боинг преодоля ключово регулаторно препятствие по отношение на 777-9, като получи разрешение (TIA) от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA).
„Започнахме сертификационни летателни тестове със служители на FAA на борда на самолета“, заяви компанията на 13 юли.
Самолетът ще участва в авиоизложението във Фарнбъро, Великобритания, което ще се проведе следващата седмица.
В експозицията на компанията ще бъде подчертан по-просторният салон на 777X в сравнение с неговия предшественик 777-300 ER, благодарение на по-тънкия фюзелаж.
Сред характеристиките са по-големи отделения за багаж и усъвършенствано LED осветление за по-дълги полети, което ще имитира светлината в местоназначението на самолета.
Двигателите на самолета са по безшумни и харчат по-малко гориво. Емисиите на въглероден двуокис са с 20 до 30% по-малко в сравнение с A350 - двуместен самолет, произвеждан от конкурента Еърбъс. | БГНЕС