В Гърция избухнаха протести във връзка с железопътната катастрофа, при която загинаха 43 души, като мнозина смятат, че това е инцидент, за който е било въпрос на време да се случи, предаде Би Би Си.
Участници в бунта влязоха в сблъсък с полицията пред централата на Hellenic Train в Атина - компанията, която отговаря за поддръжката на гръцките железници.
Във вторник вечерта протести се проведоха и в Солун и град Лариса, близо до мястото на катастрофата.
Правителството заяви, че независимо разследване ще осигури справедливост.
След инцидента, при който пътнически влак се блъсна челно в товарен влак, в резултат на което предните вагони избухнаха в пламъци, в цялата страна беше обявен тридневен национален траур.
Предните вагони на пътническия влак бяха в по-голямата си част унищожени.
Много от 350-те пътници във влака са студенти на възраст около 20 години, които се връщат в Солун след дълъг уикенд, посветен на гръцкия православен пост.
Министър-председателят Кириакос Мицотакис заяви, че за катастрофата е виновна "трагична човешка грешка".
59-годишният началник на гарата в Лариса е обвинен в непредумишлено убийство по непредпазливост. Той отрича да е извършил каквото и да било нарушение, като обвинява за катастрофата техническа неизправност.
Членовете на железопътния профсъюз смятат, че системите за безопасност не са работили правилно, като в продължение на много години са били отправяни многократни предупреждения за това.
В знак на протест и траур железопътните работници планират да стачкуват срещу това, което според тях е официална небрежност към железниците.
"Болката се превърна в гняв заради десетките загинали и ранени колеги и съграждани", се казва в изявление на профсъюза на работниците, в което се обявява стачката.
"Неуважението, проявено през годините от правителствата към гръцките железници, доведе до трагичния резултат", се допълва в коментарите, цитирани от агенция Ройтерс.
Министърът на транспорта Костас Караманлис подаде оставка във връзка с катастрофата, като заяви, че ще поеме отговорност за "дългогодишните провали" на властите да поправят железопътната система, която според него не е подходяща за 21-ви век.
Пред болницата, в която бяха докарани телата на жертвите на влаковата катастрофа, беше разпънат плакат, в който се твърдеше, че всички системни грешки ще бъдат прикрити в хода на официалното разследване, което се провежда в момента.
По време на мълчаливото бдение в Лариса в памет на жертвите на инцидента един от демонстрантите заяви, че според него катастрофата е била само въпрос на време.
"Железопътната мрежа изглеждаше проблематична, с износен, зле платен персонал", каза Никос Савва, студент по медицина от Кипър, пред информационна агенция АФП.
Арестуваният началник-гара не бива да плаща цената "за цялата болна система", добави той.
"Това е недопустим инцидент. Тази ситуация ни е известна от 30 години", заяви пред АФП Костас Баргиотас, лекар от Лариса.
Бдение се проведе и в Атина, пред офиса на Hellenic Train. По-късно през деня в същия район се стигна до насилие, като полицията използва сълзотворен газ, за да разпръсне протестиращите, които хвърляха камъни и палеха огньове по улиците.
На мястото на най-тежката влакова катастрофа в страната спасителите отново работиха през нощта.
Семействата пристигат в близката болница, за да дадат ДНК проби, за да бъдат идентифицирани изчезналите им близки.
Това обаче ще става все по-трудно, тъй като се откриват все повече останки на хората, които са били в предната част на пътническия влак и са понесли цялата сила на челния сблъсък и пожара, който след това е обхванал вагоните им.
Говорителят на пожарната служба Василис Вартакогианис заяви, че температурата в първия вагон е достигнала 1 300 С, което е направило "трудно идентифицирането на хората, които са били вътре". /БГНЕС
Атина / Гърция