Очакванията са продажбите през тази година да се запазят на нивата от миналата, въпреки че първоначалната прогноза бе за лек растеж. За периода от януари до септември 2019 г. „Фолксваген“ е продал около 8 милиона коли, което представлява спад от 1,5%.
Забавянето на глобалния растеж, предизвикано от търговските войни и несигурността около Брекзит, засегна особено тежко автомобилната индустрия.
Но „Фолксваген“ е уверен в увеличаването на приходите с около 5% процента на година и запазването на внимателно наблюдавания марж на оперативната печалба между 6,5 и 7,5 процента.
През януари-септември нетната печалба на компанията нарасна с 19% до 11,2 милиарда евро (12,5 милиарда долара). Приходите от продажби добавиха 6,9%, достигайки 186,6 милиарда евро, което води до оперативна печалба с 24,5%, на 13,5 милиарда.
„Фолксваген Груп“ постига добри резултати в условията на предизвикателна пазарна среда“, каза в изявление главният финансов директор Франк Витер.
Част от скока на печалбата може да се дължи на по-ниските цени, свързани със скандала "дизелгейт" от 2015 г. за измама с емисии от компанията.
Основен елемент от общата сума през 2019 г. бяха глобите от прокуратурата в Щутгарт в размер на 535 милиона евро, издадени през май на дъщерното дружество Порше за така наречените „манипулиращи устройства“, предназначени да мамят в регулаторните тестове за емисии.
По отношение на отделните марки водещото подразделение на „Фолксваген“ е с по-големи печалби, тъй като повечето от автомобилите, които продава, принадлежат към SUV линии с висок марж.
Продажбите на високия клас на Ауди продължават да страдат от нови процедури за тестване на емисии, които прекъснаха производството. По този начин спаднаха и приходите му заради липса на по-големи инвестиции. /БГНЕС и АФП