„Фолксваген“ процъфтява въпреки пречките пред автомобилния пазар

Германският автомобилен гигант „Фолксваген“ е убеден, че ще постигне финансовите си цели, въпреки лошите перспективи за по-ниски продажби в редица региони по света.

Очакванията са продажбите през тази година да се запазят на нивата от миналата, въпреки че първоначалната прогноза бе за лек растеж. За периода от януари до септември 2019 г. „Фолксваген“ е продал около 8 милиона коли, което представлява спад от 1,5%.

Забавянето на глобалния растеж, предизвикано от търговските войни и несигурността около Брекзит, засегна особено тежко автомобилната индустрия.

Но „Фолксваген“ е уверен в увеличаването на приходите с около 5% процента на година и запазването на внимателно наблюдавания марж на оперативната печалба между 6,5 и 7,5 процента.

През януари-септември нетната печалба на компанията нарасна с 19% до 11,2 милиарда евро (12,5 милиарда долара). Приходите от продажби добавиха 6,9%, достигайки 186,6 милиарда евро, което води до оперативна печалба с 24,5%, на 13,5 милиарда.

„Фолксваген Груп“ постига добри резултати в условията на предизвикателна пазарна среда“, каза в изявление главният финансов директор Франк Витер.

Част от скока на печалбата може да се дължи на по-ниските цени, свързани със скандала "дизелгейт" от 2015 г. за измама с емисии от компанията.

Основен елемент от общата сума през 2019 г. бяха глобите от прокуратурата в Щутгарт в размер на 535 милиона евро, издадени през май на дъщерното дружество Порше за така наречените „манипулиращи устройства“, предназначени да мамят в регулаторните тестове за емисии.

По отношение на отделните марки водещото подразделение на „Фолксваген“ е с по-големи печалби, тъй като повечето от автомобилите, които продава, принадлежат към SUV линии с висок марж.

Продажбите на високия клас на Ауди продължават да страдат от нови процедури за тестване на емисии, които прекъснаха производството. По този начин спаднаха и приходите му заради липса на по-големи инвестиции. /БГНЕС и АФП