След заседанието на Управителния съвет и борда „Фолксваген“ реши да започне конкретни преговори за планирани нов завод в Източна Европа. Междувременно икономическият министър Емил Караниколов се въздържа от коментар по темата.
Според информация на ДПА, която БГНЕС цитира преди около месец, България и Германия са основните фаворити за бъдещия завод. Инвестицията се оценява на около 1 милиард евро.Още тогава специалистите и световните медии оцениха шансовете на двете страни. За България те посочиха членството на страната ни в ЕС, а за Турция – големия вътрешен пазар.
Преговорите между България и автомобилния производител "Фолксваген" продължават и решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври. Това съобщи за БНР изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов."Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза. Така че решението по отношение на това къде ще бъде техният нов завод, се очаква в този период от юни до октомври. И всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации в случая са, меко казано, неуместни", каза той.
Още в средата на ноември „Фолксваген“ обяви, че през следващите пет години ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и дигитализиране до почти 44 милиарда евро, като 30 милиарда ще бъдат вложени само в електромобилност, припомня ДВ. Обявено бе също така, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca ще бъде преместено в нова производствена мощност, за която се търси място в Източна Европа. Замислено е новият завод да облекчи производството на Skoda. Още миналата година директорът на дъщерната фирма Бернард Майер заяви, че капацитетите на заводите на Skoda в Европа са изцяло запълнени. /БГНЕС