Дая Йорданова: Хората стават по-смели по празниците и обичат да експериментират

Празничната еуфория през тези дни неизменно за голяма част от нас включва и размяна на подаръци. Често ли подаряват хората козметична процедура на своите близки и какви са те? По-смели ли са в решенията си за промяна във външния вид? С тези въпроси БГНЕС се обърна към Дая Йорданова, която е микроблейдинг специалист, гримьор и миглостист. Тя, разбира се, ни разказа и кои са най-новите тенденции в разкрасяването.

Микроблейдингът е именно такава по-трайна процедура. Какво всъщност е това? Микроблейдинг – „микро“ – нещо много малко и „блейд“ – нож. „Микроблейдинг се прави с инструмент подобен на писалка, на който се сменя накрайникът, при всеки клиент се използва различен накрайник, слага се едно ножче, което е направено от микроигли. Те позволяват самото острие да бъде пластично“, разказа Дая. Процедурата е популярна последните 4-5 години, посочи още специалистът. Преди това е бил актуален перманентният грим. Двете са доста различни, но често хората ги бъркат. Микроблейдинг се прави на вежди. „Има вариант и за микропигментация, което може да се прави на скалп и на брада – това са изключително нови тенденции”, не скри Дая Йорданова. Тя разкри, че макар и изключително рядко, има и мъже, които се интересуват от микроблейдинг. Тази процедура е подходяща и за дами, които нямат никакви косъмчета върху своите вежди, но може да се направи и при тези, които имат доста плътни вежди, но желаят да променят формата. Тук не се налага изцяло да се оскубят веждите и после да се рисуват наново.

Отговорът на Дая за това, в които случаи препоръчва дамите да си направят микроблейдинг, е много ясен: В случаите, в които жената има нужда от промяна. „Ако тя самата рисува всеки ден веждите си с молив и не харесва формата си, няма никаква пречка да го направи перманентно“, съветва експертът. Самата процедура трае около два часа и половина. Преди да влезете в салона, специалистът съветва да не сте излагали на силно слънце, слънчеви бани, на солариум. „Хубаво е поне 1-2 седмици преди това кожата да е спокойна“, каза Дая. Ако тя пък е много мазна, трябва да знаете и че е по-трудна за третиране, защото изхвърля пигмента, но това не е пречка да си направите микроблейдинг, просто ще се налага по-често да посещавате своя специалист. „Вместо на една година или година и половина, ще трябва на 8 месеца примерно да прави вторична процедура ретуш за повтаряне и насищане на пигмента“, посочи младата дама.

След като ви е направена процедурата пък, първите 24 часа задължително не трябва да се мокрят веждите, а следващите 2-3 седмици отново не трябва да се излагат на слънчеви бани, не трябва да се ходи на солариум, хубаво е и да не ходите на басейни - нито хлорирани, нито в солени води. Дая не скри, че по-рядко се подарява такъв тип скъпа процедура (цената варира от 150 до около 400 лв.) и нещо, което е толкова трайно, макар че има и такива случаи. За подарък обаче хората предпочитат по-евтина процедура и нещо, което не е чак толкова трайно. „Микроблейдингът е хубаво човек сам да го обмисли и да си вземе решение, че иска да направи нещо такова“, каза специалистът. Самата тя посочи, че в салона, в който работи доста често срещана практика е клиенти да подаряват козметична процедура за празниците. Ако имате съмнения за това дали да прибегнете до микроблейдинг, Дая препоръчва ламиниране на вежди. „Това е изключително нова процедура, по-нова и от микроблейдинг, но тя трае около месец и човек може да я използва, за да види дали ще се възприеме с нови вежди“, посочи Дея.

Иначе самата тя има наблюдения, че хората са по-смели по празниците и обичат повече да експериментират като отиват при нея. „Направи ми впечатление за клиенти, които дълго се колебаят именно за микроблейдинг, че по празниците добиват смелост и решават да направят нещо за себе си“, разказа специалистът. А за празниците… каквото и да подарим, както и да се разкрасим, все пак не бива да забравяме усмивката, хубаво настроение и обичните хора! /БГНЕС