Тя припомни, че първите две линии, обслужвани от електробуси са били пуснати в края на 2018 г. и подчерта какви са ползите от този екологичен транспорт.
„Привърженик съм на този вид транспорт по няколко причини. На първо място - нулеви емисии. Разходите за закупуване са доста по-високи от тези за взимане на газови автобуси, но експлоатационните разходи и тези за гориво са в пъти по-ниски“, заяви Фандъкова и добави, че освен това няма разходи за гориво и смазочни материали.
Според нея няма как да се говори за мерки за по-чист въздух, ако не се работи за добър градски транспорт, който да мотивира хората да слизат от колите си.
„Синхронизиране на разписанията на автобусите, намаляване на интервалите и пускането на довеждащия транспорт са двете ни задачи“, посочи градоначалникът.
До момента в София има изградени 6 зарядни станции като електрическите автобуси се зареждат на всяка последна спирка от маршрута си по 7 мин., за да презареди батерията.
На представянето присъства и новият зам.-кмет по транспорт Кристиян Кръстев, който уточни, че София е проектирана за много по-малко жители и инфраструктурата е строена за три пъти по-малко трафик затова е необходимо да се дисциплинираме като водачи, пешеходци и колоездачи. Той каза, че основната му задача ще бъде именно подобряване на градския транспорт и трафика в столицата.