„Правим го, за да разкажем човешки за работата на общинския съвет, за различни проблеми на града и решенията, които взимаме за справянето с тях“, обясни идеята си Георги Георгиев.
Първият епизод е посветен на програмата за ремонт на тротоарите, а в следващите ще бъдат засегнати такива тежки и актуални социални проблеми като защитата от домашно насилие и безплатна адвокатска помощ; грижата за децата със специални потребности; как върви изграждането на нови спортни обекти; паркингите; правилата за графитите и почистването на фасадите от драсканиците и много други.
„Когато бях ученик в гимназията водих радио предаване и да се върна в студиото беше голямо удоволствие. Началото е малко сковано, заради моя милост, но благодарение на Симо се надявам да е поносимо за слушане“, споделя Георгиев и призовава: „Да подредим града. Заедно“.
„Как да гледаме в звездите, като трябва да си гледаме в краката“, заявява в началото на своя първи подкаст председателят на СОС, спирайки се на най-мащабната програма за ремонт на тротоари досега.
„Всеки заслужава да живее в град, който има непрекъснати тротоари поне до училищата, детските градините, спирките, парковете. Тротоарите са пешеходните пътища на цивилизацията. За да обновим града, трябва да го обуем в тротоари“, заявява Симеон Колев.
Според Георгиев тротоарите са най-големият проблем на София, които след дъжд могат да ни превърнат в „танцуващи пешеходци“.
„Още в първите месеци, след като бях избран за председател на СОС заедно със заместник-кмета по строителството, с г-жа Йорданка Фандъкова и екипа ѝ започнахме да работим по този проблем. Първият и основен проблем е, че пари няма. Във времена на Ковид-19, поскъпването на горивата, политическата криза, война, нови разходи при същите или по-малки приходи е немислимо да причиним на града. Затова след много усилия, разговори с международни институции успяхме да договорим общо 120 млн. лв. финансиране, от тях 20 млн. лв. от бюджета и 100 млн. от Европейската инвестиционна банка“, разказа Георгиев.
Той отбеляза, че това е проект, зад който банката застава, защото създава свързаност в града.
Решено е кои тротоари да се ремонтират след допитване до районните кметове. Направен е също така анализ на трафика и свързване от дома до метрото, училищата, детските градини, здравните заведения и най-честите маршрути.
Целият първи епизод може да чуете в подкаста. /БГНЕС