В 02.10 ч. е установена комуникация с "EL DOBLON" на испански език, моторната яхта докладва, че има пробойна в носовата килева част с нахлуваща вода и е без ход. Пет минути по-късно на българския кораб са подготвени спасителна бързоходна лодка с тричленен екипаж оборудван със спасителни средства и термокостюми, швартови и буксирни въжета за извършване на буксировка на бедстващия плавателен съд и/или евентуално швартоване на борд, и са развърнати способности за оказване на първа медицинска помощ на бедстващи хора на море. В 2.30 българският кораб започва сближаване с моторната яхта "EL DOBLON" с готовност за спускане на спасителна бърходна лодка на вода. При комуникация с моторна яхта "EL DOBLON" е получен доклад за спиране на нахлуващата вода и възстановяване на минимален ход под ветрила. В 2.58 ч. при осветяване на целта се установи силен крен към десния борд, ход от 1,5 възла. Българският кораб докладва на Чилийската брегова охрана за състоянието на моторната яхта и започна ескортирането и към подхода на канал Бийгъл и пристанище Пуерто Уилямс, Чили. При подхода към пролив Ричманд НИК 421 е освободен от "ON SCENE COMMANDER" от Чилийската брегова охрана поради навлизане в островна група с по - спокойни води и активиране на чилийски военен SAR кораб. В 4.10 ч. на българския кораб е понижена бойната готовност, приведена е материалната част в попоходно положение и продължва плаването съгласно плана към о. Ливингстън.