Компанията за бърза мода Shein отчете печалба от 2 млрд. долара за 2023 г.

Основаната в Китай онлайн компания за търговия на дребно с бързооборотни стоки Shein увеличи повече от два пъти печалбата си до над 2 млрд. долара. Това се случи докато компанията очаква одобрение за листване на фондовата борса в Ню Йорк или Лондон.


Компанията, която се разраства бързо по целия свят, като използва социалните медии за популяризиране на своите стоки, е регистрирала продажби за около 45 млрд. долара през миналата година, според доклад на Financial Times.

Данните сочат, че Shein, която е преместила седалището си в Сингапур, е сред най-печелившите модни компании в света, като печели повече от шведската модна група H&M и британските Primark и Next. Въпреки това печалбите на Inditex, испанският собственик на Zara, Bershka и Massimo Dutti, остават по-високи - 6,9 млрд. евро за 2023 г.

Финансовият министър на Обединеното кралство Джереми Хънт е провел разговори с шефа на Shein Доналд Танг през февруари, за да се опита да го убеди да пусне компанията на Лондонската фондова борса. Смята се, че компанията обмисля листване на борсата в Лондон, тъй като смята, че Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ едва ли ще одобри нейното първично публично предлагане (IPO). Ако то бъде осъществено, това ще бъде едно от най-големите корпоративни листвания в Лондон, оценявано на 90 млрд. долара.

Бързият възход на Shein, която миналата година купи онлайн марката Missguided от Frasers Group на Майк Ашли, след като през 2022 г. регистрира продажби от 1,1 млрд. паунда за подразделението си в Обединеното кралство, оказа натиск върху специалистите в областта на онлайн модата във Великобритания, включително Asos и Boohoo. Новият конкурент набира сила точно в момент, когато онлайн групите в Обединеното кралство се борят със свиването на пазара след бума на пандемията.

Shein отчасти се възползва от това, че изпраща стоки от Китай директно до купувачите, включително до Великобритания и САЩ, така че те привличат по-малко данъци. Тази тактика се оказа противоречива и предизвика призиви за промяна на данъчните правила.

Основана от предприемача Крис Сю, компанията продължава да извършва по-голямата част от дейността си от Китай, но продава всичките си стоки извън страната. През април 2022 г. тя достигна оценка от 100 млрд. долара в кръга за набиране на средства, което я направи третия най-ценен стартъп в света.

До май миналата година стойността на компанията е спаднала до малко над 60 млрд. долара, но според съобщенията Шейн е казала на инвеститорите, че се надява на оценка от до 90 млрд. долара, ако продължи с публичното листване./БГНЕС