„Насекомо“: Истинските проблеми на Лозен не са свързани с нас

Днес в сградата на „Насекомо“ бе проведена предизвикана проверка от РИОСВ, заключенията от която потвърдиха за пореден път, че извън сградата на Демо центъра няма миризми, характери за производството в него. Това заявяват в своя позиция от компанията.

Проверката се състоя под натиска на публична демонстрация, водена от членове на сдружението „Развитие на Лозен“ и настоящия кмет на селото, месец преди старта на предизборната кампания за местна власт, с твърдението, че в селото мирише. Кметът и представителите на сдружението твърдят, че им мирише още преди „Насекомо“ да се нанесе в сградата край Лозен и много преди да има производствени процеси в нея. Считаме тези твърдения за безпочвени и тенденциозни. Опасяваме се, че „Насекомо“ е обект на необосновани нападки с неясна цел, особено сега, когато предстоят избори за местна власт, заявяват от фирмата.

Вярваме, че нашата компания не е сред проблемите на населението на Лозен. На село всеки ден има различни миризми от различни източници. Но дори някой да чувства неприятни миризими в Лозен, уверяваме Ви, че те не са предизвикани от Демо центъра на „Насекомо“. За изграждането му са инвестирани огромни усилия и още повече средства в иновативното и прецизно управление на целия процес на биоконверсия. Технологиите за този процес предлагаме на инвеститори от цял свят.

Сред основните проблеми, посочени от жителите на селото в обективно социологическо проучване на агенция Тренд само преди година (2022), са липсата на канализация и лоша такава, където я има (24%), чести ВиК аварии и проблемно качество на водата (30%) и нестабилно електроснабдяване (41%). Освен това, 21 % посочват като проблемно нивото на чистотата и извозването на отпадъците:

Проучването е представително за населението на с. Лозен във възрастовата категория над 18 години и е проведено във формат на пряко интервю „лице в лице“ с 600 респонденти, живеещи на територията на селото.

„Насекомо“ е била винаги отворена за диалог с местната общност. Компанията създаде специален сайт с активна форма за обратна връзка и организира Дни на отворените врати за жителите на Лозен, заявяват още от компанията. /БГНЕС