Наводненията в Eurostar помрачиха новогодишните празници на пътниците

Влаковете Eurostar бяха отменени в събота поради наводнени тунели в Южна Англия, причинявайки нещастие на новогодишните пътници във второто голямо прекъсване за 10 дни.

Стотици пътници бяха блокирани на лондонската гара Сейнт Панкрас, докато Eurostar се извиняваше на клиентите. Младоженците Никол Карера, на 29, и съпругът й Кристофър, на 31, пристигащи от Ню Йорк, казаха, че плановете им да прекарат новогодишната нощ в „Дисниленд Париж“ са били „разрушени“. „Сега няма да влезем в Париж до утре около 18:00 часа“, каза Карера и добави, че вместо това те просто ще се разходят из френската столица.

Друга двойка, Кристина Дейвид, на 25, и Джорджина Бенямин, на 26, от Сидни, планираха да направят Париж последната си спирка в Европа, преди да отлетят у дома. Дейвид каза, че се чувства „разочарована, ядосана, тъжна“, добавяйки, че „има много хора, които плачат“ и сега няма къде да останат.

Инцидентът се случи, след като френските синдикати прекратиха ожесточена стачка, която блокира туристите и задържа товарите само дни преди Коледа. Изненадващото напускане на работниците, които блокираха тунела, предизвика часове на хаос в железопътните възли в Париж и Лондон. Влаковите услуги на Eurostar бяха възобновени на 22 декември, след като беше постигнато споразумение със синдикатите, в което се казва, че преговорите са дали „резултати, които ни удовлетворяват“. Бедите в събота са допълнение към блокажа на пътуванията през годината поради стачки, бури и други проблеми. Пътуващите до Франция през април издържаха до 16 часа чакане в Дувър поради по-големия от очаквания брой пътници и метеорологичните условия. Тогавашният вътрешен министър Суела Браверман отрече закъсненията да са последица от Брекзит.

През август полетите до и от Обединеното кралство бяха засегнати от техническа неизправност, засягаща системите за контрол на въздушното движение, докато през ноември бурята Киаран доведе до спиране на фериботи и отмяна на полети. Продължаващите над една година стаки на железопътни работници заради заплащането и условията на фона на кризата с разходите за живот също се отрази на пътниците. Макар железопътният профсъюз RMT миналия месец да бе заявил, че членовете му са гласували в полза на споразумение за заплащане, синдикатът машинистите ASLEF, все още не е постигнал споразумение.

Eurostar е 55,75% собственост на френската държавна SNCF Voyageurs. Тя почти фалира по време на ковид пандемията, но беше спасена със субсидия от 290 милиона евро от акционерите, включително френското правителство. /БГНЕС