Новите в модата са загрижени за опазването на природата

Все повече малки модни брандове произвеждат по начин, който не оказва влияние върху природата, докато голямата индустрия плахо опипва регулаторните мерки в производството на дрехи, материите и иновациите.


На тазгодишния Modefabriek 2024 в Амстердам дойдоха изложители, чиято продукция идва от далечна Африка, а други залагат на големите размери.


„Търся колекции, които чувствам. Обичам материалите, с които „Bitte Kai Rand 1981” работи. Обичам и компанията, държат се с хората много добре, грижат се за природата и произвеждат всичко по правилния начин”, сподели пред камерата на БГНЕС и Cantarelli Карина ван Енгелен, представител на холандската марка, която съществува от 43 години и предлага колекции за жени с номерация от ХS до XXL.


„Наистина е проблем, че има толкова много дрехи на планетата. От друга страна обаче е хубаво, когато човек си купи нещо ново”, отбеляза Карина.


Индустрията в Нидерландия заплаща такса за всяка произведена дреха, това е начин да се гарантира и последващото рециклиране.


„Полезно е, ако хората в магазините работят с колекции, които са устойчиви във времето. Не съм фен на бързата мода. Трябва да платите малко повече, но дрехите които носите ще бъдат по-устойчиви и ще можете да ги носите по-дълго време”, каза още тя.


Лив Деймс е представител на бранда „Hinterveld”, основан в Южна Африка. Собствениците притежават стада с кози от чиято вълна изработват шаловете. Компанията не е много голяма, основателите ѝ са добре запознати с пазара. За производството на шаловете работят предимно с местни, а основната цел е да се набляга на качеството, не на количеството.

„Когато продавам на клиенти винаги им обяснявам каква е разликата между по-скъпите брандове и по-евтините такива. Обяснявам им как да поддържат своята по-скъпа дреха и смятам, че е много важно да се обясни на клиента. Консултантът е много важен”, смята Лив Деймс.

Киран Висер-Радхол от „Pure by nat” иска клиентът да носи бижу с история. По този начин продуктът не отива в кутията след първото му носене, а създават добавена стойност.

„Всяко бижу носи специфично послание”, казва от своя страна Теса ван Шрайк от „Cus”. Според нея в днешно време хората купуват много неща – мебели, дрехи и бижута, но това което „Cus” правят е да създадат история за всяко едно бижу, така че клиентът да не забравя за него и да го носи, а не просто да го държи на тоалетката. /БГНЕС