"Pitti Uomo" завладя Италия, мъжката мода е във фокуса на модната индустрия

Флоренция откри тазгодишното издание на най-голямото шоу за класически и авангардни мъжки дрехи и аксесоари – "Pitti Uomo" ("Пити Уомо"). То се провежда всяка година през януари и представя есенно-зимните колекции от Италия и света. Посетителите могат да видят новите колекции на 832 различни марки, предаде репортер на БГНЕС.

Мъжката мода в Италия през периода на "Pitti Uomo" е във фокуса на всичко, а невероятните и запомнящи се облекла на мъжете засенчват дори и дамите, които са решили да посетят модното издание. Екип на БГНЕС се срещна с редица посетители на “Pitti Uomo”.

С тях разговаряхме за проблемните полета в модната индустрия, възможните решения, запазването на традициите при изработването на дрехи в Италия, както и за това дали етичната мода добива популярност. Важно е да отбележим, че етичната мода се отнася до производството и потреблението на дрехи и аксесоари по начин, който дава приоритет на социалната и екологичната отговорност. Това включва отчитане на въздействието на цялата верига на доставки – от снабдяването с материали до производството, разпространението и изхвърлянето. Етичната мода има за цел да насърчава справедливи заплати, безопасни условия на труд и устойчиви практики, като същевременно минимизира вредата за околната среда.

"Работя в модната индустрия, но нещо, което не ми харесва, е, че винаги бързат и не знам защо. Според мен е по-добре да забавят темпото. Всичко се променя всеки месец", каза за БГНЕС моделът Едуардо Лангоне. Той сподели, че за първи път посещава "Pitti Uomo”. Лангоне коментира, че не харесва “бързата мода” и обясни, че предпочита да си купува по-качествени дрехи, които може да носи по-дълго време.

Според него модната индустрия трябва да се концентрира върху производството на по-качествени дрехи, вместо да се произвеждат големи количества. "Харесва ми да си купувам по-качествено изработени дрехи втора ръка. В Милано има много магазини, от които може да си закупите такива дрехи, вместо да си закупите дрехите от т.нар. "бърза мода”, които носите за няколко месеца и след това трябва да изхвърлите", добави той.

Пред БГНЕС посланикът на редица дизайнерски марки Тиери Муеле от Париж каза, че участва в "Pitti Uomo" от много дълги години. Той се включва в събитието, защото това е място за мъжка мода, но освен това поле за вдъхновение и срещи с дизайнери.

""Бързата мода" не е добра за никого", каза още Муеле и добави: "Тя е разликата между модните тенденции и класическите дрехи и класиката. Класиката или традиционните дрехи, които се произвеждат обикновено не се променят, модните тенденции се променят на всеки шест месеца, а “бързата мода” е агресивна”.

Тиери Муеле от Париж

Муеле коментира, че в зависимост от сезона избира и материалите, от които да бъдат изработени дрехите му като даде пример с това, че през този сезон дрехите му са изработени предимно от вълна. Според него етичната мода е популярна инициатива и поясни, че всъщност е много трудно да се разбере дали модните брандове реално я прилагат или това са просто думи.

"Нещо трябва да се промени в модната индустрия, защото хората нямат същите пари, както в миналото. Ако искате качество обаче, трябва да платите по-висока цена”, посочи той.

Гост-дизайнери на събитието този сезон са Лука Маляно и Стивън Стоки Дейли. През годините посещаемостта и броят на изложителите на "Pitti Uomo" продължава да расте като тази година интересът е огромен. Стотици посетиха изложението още в първите дни след откриването.

Дизайнерът Илиян Рачов от България заяви пред БГНЕС, че посещава "Pitti Uomo" за 20-и път.

"Модната индустрия трябва да се промени по отношение на използването на кожи. Това обаче започва да се променя особено при луксозните видове кожи", смята той. Според него етиката трябва да присъства в модната индустрия.

За повече любопитни разговори с различни дизайнери, модели и модни икони, следете БГНЕС. Екипът на медията е във Флоренция и има ексклузивен достъп до участниците в "Pitti Uomo" 2024. /БГНЕС