Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пих

Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пих, пише Дойче веле.

Пих беше изпълнителен директор между 1993 и 2002 г., както и патриарх на фамилията, която управлява базирания във Волфсбург автомобилен концерн.

82-годишният Пих колабирал в ресторант в град Розенхайм, пред очите на съпругата си Урсула. Той бил откаран в болница от линейка, където починал.

Причината за смъртта все още не е известна.

Под управлението на Фердинанд Пих Фолксваген се превърна от регионален производител в глобален автомобилен конгломерат.

Неговата визия за компанията се счита за основната причина Фолксваген да стане най-големия производител на автомобили в Европа.

След като напуска поста изпълнителен директор, Фердинанд Пих стана председател на борда на директорите, на която позиция се задържа до 2015 г.

След яростна борба за власт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, Пих се оттегли от управленските постове във Фолксваген.

Шест месеца след това, Винтеркорн беше принуден да подаде оставка, заради избухването на големия скандал с фалшифицираните тестове на изпусканите вредни емисии от автомобилите на концерна.

След като се оттегли от Фолксваген, Фердинанд Пих продаде голяма част от дяловете си в компанията.

Това не отслаби влиянието на семейството му, защото акциите бяха купени от брат му, Ханс Мишел.

Пих запази 14,7 процента от собствеността на Порше. Тези дялове струват около 1,1 милиарда евро на борсата.

Фердинанд Пиех стои в основата на два от легендарните модели в автомобилния спорт.

През 1969 г. той обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г.

Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пих се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.

Пих стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат.

Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители. /БГНЕС

Категории: