Пуснаха първия в света автономен автобус без шофьор със собствено ограничение на скоростта

Във Великобритания бе представен на обществеността първият автономен автобус, който може да се движи с максимална скорост от 80 км/ч, съобщава Си Ен Би Си.

Услугата AB1, както е известна, се движи по маршрут от 14 мили (22,5 км) в Шотландия.

Според компанията за обществен транспорт Stagecoach, услугата, която преминава през известния мост Форт Роуд Бридж, може да превозва до 10 000 пътници всяка седмица. Стандартният билет за възрастен струва 7,20 паунда.

В съобщение от края на миналата седмица Stagecoach определи пускането на услугата като "важен крайъгълен камък за автономната технология". Компанията добави, че AB1 "се смята за първата регистрирана автобусна услуга в света, която използва пълноразмерни автономни автобуси".

Пробната услуга, която е част от проекта CAVForth, ще се изпълнява до 2025 г. Тя ще включва автопарк от пет автобуса, които ще се движат в смесен трафик със скорост до 50 мили (80 км) в час.

Автономните превозни средства работят с помощта на широк набор от сензори и изкуствен интелект, въпреки че за безопасността на хората през цялото време е необходим водач. Друг служител ще отговаря за билетите и ще отговаря на въпросите на пътуващите в автобуса.

Заедно със Stagecoach, партньори по проекта са Fusion Processing; Transport Scotland; Bristol Robotics Laboratory; Alexander Dennis; University of the West of England; и Napier University в Единбург. Част от финансирането е осигурено от Центъра за свързани и автономни превозни средства към правителството на Обединеното кралство.

В коментари, направени миналата седмица, Пол Дейвис, председател и управляващ директор на производителя на автобуси Alexander Dennis, звучи оптимистично за перспективите за самоуправление в бъдеще.

"Вярваме, че автоматизираните системи за управление като тази, която тестваме в CAVForth, ще подобрят още повече безопасността чрез намаляване на времето за реакция", каза той.

Дейвис твърди, че подобни системи ще осигурят и "възможност за по-ефективно управление на автобусите чрез оптимизиране на ускорението и забавянето, за да се постигне значителна икономия на енергия и намаляване на износването на превозното средство". /БГНЕС

Тагове: