Starbucks ще съкрати 1100 от служителите си в световен мащаб

Изпълнителният директор заяви, че Starbucks премахва и няколкостотин отворени и незаети позиции.

Starbucks планира да съкрати 1100 корпоративни служители в световен мащаб, тъй като новият председател и главен изпълнителен директор Брайън Никол се стреми да повиши ефективността.

В писмо до служителите, публикувано на 24 февруари, Никол заяви, че компанията ще информира съкратените до обяд на следващия ден, съобщи „Евронюз“.

Изпълнителният директор заяви, че Starbucks премахва и няколкостотин отворени и незаети позиции.

„Нашето намерение е да работим по-ефективно, да повишим отчетността, да намалим сложността и да постигнем по-добра интеграция“, добави той.

Starbucks има 16 000 служители за корпоративна поддръжка по целия свят, но това включва и някои служители, които не са засегнати, като например пекарите и складовия персонал. Баристите в магазините на компанията също не са включени в съкращенията.

Съкратените служители ще получат заплата за кратък период от време, както и здравни грижи и услуги за професионален преход.

През януари Никол заяви, че съкращенията в компанията ще бъдат обявени до началото на март.

Той каза, че цялата работа трябва да се контролира от човек, който може да взема решения, докато сиатълският кафе гигант намалява сложността на структурата си и премахва силите в компанията, които забавят комуникацията.

„Размерът и структурата ни могат да ни забавят, тъй като имаме твърде много нива, ръководители на малки екипи и длъжности, които се фокусират предимно върху координирането на работата“, твърди изпълнителният директор.

Starbucks нае Никол миналата година, за да промени тенденцията на забавяне на продажбите.

Той заяви, че иска да подобри времето за обслужване, особено по време на сутрешния пик, и да възстанови магазините като места за събиране на общността.

Никол също така съкращава продукти от менюто на Starbucks и експериментира с алгоритмите за поръчка, за да се справи по-добре с комбинацията от мобилни поръчки, поръчки през автомобил и поръчки в магазина.

Глобалните продажби на Starbucks в един и същи магазин, или продажбите в обектите, отворени поне една година, са спаднали с 2% през фискалната 2024 г., която приключи на 29 септември.

В САЩ клиентите се умориха от повишаването на цените и увеличаването на времето за чакане.

В Китай, втория по големина пазар на Starbucks, компанията се сблъсква с нарастваща конкуренция от страна на по-евтини съперници. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон