TikTok и Facebook допускат реклами с дезинформация за изборите в САЩ

Рекламите съдържат откровени лъжливи твърдения.

TikTok и Facebook са допуснали реклами, съдържащи очевидни лъжи за изборите в САЩ само няколко седмици преди вота. Това разкри разследване, което поставя под въпрос политиките на социалните платформи за откриване на дезинформация.

Групата за защита на правата на човека Global Witness изпрати осем реклами, съдържащи неверни твърдения за изборите, на китайското приложение за споделяне на видеоклипове TikTok, на притежаваната от Meta Facebook и на притежаваната от Google YouTube, за да тества рекламните им системи.

Изпратените реклами съдържат откровени лъжливи твърдения за изборите - като например, че хората могат да гласуват онлайн - както и съдържание, насърчаващо потискането на гласоподаватели, подстрекаващо към насилие срещу кандидат и заплашващо изборните работници и процеси.

Според Global Witness TikTok „се е представила най-зле“, като е одобрила четири от тях въпреки политиката си, която забранява всички политически реклами.

Социлната мрежа Facebook е одобрила една от подадените реклами.

„Шокиращо е, че компаниите все още одобряват напълно опровергана и явна дезинформация на своите платформи“, заяви Ава Лий, ръководител на отдел цифрови заплахи в Global Witness.

Проучването идва в момент, когато изследователите предупреждават за нарастващите опасности от дезинформацията - както от местни актьори, така и от чуждестранни операции за влияние - по време на напрегнатата предизборна надпревара между претендента на демократите, вицепрезидента Камала Харис, и кандидата на републиканците Доналд Тръмп.

„През 2024 г. всички знаят каква е опасността от предизборна дезинформация и колко е важно да има качествено модериране на съдържанието“, подчерта Лий.

„Няма оправдание тези платформи все още да излагат на риск демократичните процеси“, добави тя. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон