„Carmina Burana“ на Карл Орф e представена пред публика за пръв път на 8 юни 1937 г. във Франкфурт. Произведението има огромен успех, а композиторът му, останал неизвестен до 40-годишната си възраст, изведнъж придобива световна слава.
За българската публика концертната версия на „Carmina Burana“ не представлява ново и непознато явление. В репертоара на балет «Арабеск» има вече две сценични версии на ораторията – от 1972 г. на италианския хореограф Хуан Корели и от 1988 г. на големия български хореограф и дългогодишен директор на балет „Арабеск“ Маргарита Арнаудова, съвместно с Пловдивската опера.
„Кармина Бурана” с хореографията на Боряна Сечанова, е поставена специално за турнето на Балет „Арабеск” в САЩ, където изправя на крака четири хилядните задокеански зали със своето изпълнение.
Сега публиката може да види блестящото изпълнение на танцьорите, които с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата - Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот
Ироничното и закачливо на пръв поглед е настроението, което носи хореографията на Боряна Сечанова. Над тази привидна лековатост и ироничност, която срещаме както в стиховете от средновековния сборник, които вдъхновяват Карл Орф да създаде произведението си „Carmina Burana“, така и в интерпретацията представена от балет „Арабеск“, надделява мотивът за неумолимостта на Съдбата. Тя е тази, която властва над човешкия живот, направлява нашите действия, играе си с хората. І БГНЕС