Парламентът обобри на първо четене промени в Закона за движение по пътищата.
Основните акценти в предложенията са кметовете на общини да могат също да осъществяват контрола по пътищата, да се ползват общинските камери за това. Приета е средната скорост, която да бъде измервана от камерите на ТОЛ-системата. 17-годишните ще могат също да получават шофьорска книжка, но затова ще карат с придружител през първата година. Необозначените патрулки, но с униформени в тях служители, също ще контролират трафика по пътищата.
Депутатите приеха на първо четене да бъде намалена и скоростта на магистралите от 140 на 130 км в час, информира БНР.
"А да бъдат по-резултатни усилията за връчването на глобите и по-специално на електронни фишове, като промените, които предлагаме, дават възможност на служители на общината, при извършването на друг вид административни услуги на гражданите, да могат да връчват такива фишове за нарушения на правилата на движение по пътищата", заяви Йорданка Фандъкова от ГЕРБ-СДС.
Вдигането на глобите и събирането им - това е един от начините да се реши проблема с жертвите по пътищата, бе категоричен и Калин Стоянов "ДПС - Ново начало": "Предполагам сте наясно, че за едно и също нарушения, в България и в съседни на нас страни разликите са огромни по отношение на наказанията. За едно нарушения тук, в България, глобата е 50 лева, а в съседната на нас Гърция за същото нарушения глобата е около 150 евро и отнемане на свидетелството за управление на моторното превозно средство".
Предвижда се отпадането на стикерите от предното стъкло, възможността за електронните регистрации на автомобили, напомнянето на изтичащи документи, подобряване на режима за електронните фишове, както и уведомяването за тяхното издаване.
На първо четене беше прието и създаването на правомощие за Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" да спира пътните превозни средства за извършване на контролни проверки на пътя. | БГНЕС