BMW отчете спад на печалбата с близо 37% през 2024 г.

Приходите на BMW през 2024 г. възлизат на 142,3 млрд. евро, което е с 8,4% по-малко от предходната година.

Годишната нетна печалба на германския производител на автомобили BMW Group се понижи с 36,9% през 2024 г. на фона на „продължаващото слабо търсене на китайския пазар“.

Това показва финансовия отчет на компанията, предаде Анадолската агенция.

Годишната нетна печалба на компанията спадна до 7,68 млрд. евро (8,32 млрд. долара). Това съответства на прогнозата на Лондонската фондова борса (LSEG).

Приходите на BMW през 2024 г. възлизат на 142,3 млрд. евро, което е с 8,4% по-малко от предходната година, когато те са били 155,4 млрд. евро.

Производителят на автомобили заяви, че очаква марж на печалбата за автомобили от 5 до 7% през 2025 г., в сравнение с 6,3% през предходната година. Той също така посочи, че се очаква налагането на мита да има отрицателен ефект върху приходите през следващата година.

„Предизвикателната конкурентна среда и макроикономическите, търговските и геополитическите събития могат да окажат значително въздействие върху бизнес резултатите“, се казва в изявление на компанията.

През миналата година BMW продаде около 2,45 млн. автомобила, което е малко по-малко от 2,55 млн. продадени през 2023 г.

„Това, което винаги е отличавало BMW Group, е способността ни да поддържаме курса си, дори и в трудни условия. Оставаме ясно фокусирани върху две неща – нашите резултати в близко бъдеще и нашата дългосрочна перспектива“, посочи главният изпълнителен директор на BMW Group Оливер Ципсе. | БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон