ChatGPT вече ви позволява и да пазарувате

Услугата, достъпна в Съединените щати от днес, постепенно ще бъде предлагана на всички пазари, където ChatGPT присъства, пише "Фигаро".

Компанията OpenAI обяви, че вече е възможно да пазарувате директно в ChatGPT, въпреки че покупката все още изисква преминаване през сайт на трета страна. Тази нова функция още повече размива границата между интерфейса с генеративен изкуствен интелект (ИИ) и търсачката.

При търсене, на обичайния език, ChatGPT предлага идеи за продукти с кратко описание, обобщение на потребителски отзиви и връзки към сайтове на търговци, за да се осъществи окончателната покупка. Услугата, достъпна в Съединените щати от понеделник, постепенно ще бъде достъпна за всички пазари, където ChatGPT присъства, включително за потребители, които нямат ChatGPT акаунт. Първоначално ограничен до база данни, ChatGPT интегрира интернет съдържание в резултатите си, с което се доближава до търсачката на Google. С интеграцията на пазаруването, OpenAI навлиза в още по-директна конкуренция с дъщерното дружество на Alphabet.

 „Просто започнете разговор“

„Пазаруването онлайн може да бъде досадно“, се казва в изявление на OpenAI. „Вместо да превъртате страниците с резултати“, ясна препратка към Google, „можете просто да започнете разговор. Задавайте уточняващи въпроси, сравнявайте продукти и се фокусирайте върху най-важното, всичко това на естествен език.“ OpenAI в момента ограничава продуктовата си гама до мода, красота, дом и електроника, „а след това ще разшири предлагането въз основа на обратна връзка“.

За да противодейства на появата на конкурентни асистенти с изкуствен интелект, Google интегрира своя собствена платформа, Gemini, в своята търсачка. Той предлага генериран от изкуствен интелект отговор в горната част на страницата, преди обичайните връзки към съответните уебсайтове. Според специализирания уебсайт Techcrunch, OpenAI няма да получава процент от приходите от електронна търговия, генерирани чрез ChatGPT.

 „Търсенето се превърна в една от най-популярните и най-бързо развиващите се функции“, разкри компанията OpenAI, заявявайки, че е осъществила над един милиард търсения през последната седмица. Получените резултати „са независимо подбрани и не са реклами“, уточнява стартъпът, отбелязвайки разликата си с Google, който предлага възможността за плащане за подобряване на позицията му в резултатите от търсенето. OpenAI скоро ще добави функция памет към пазаруването, предоставяйки на ChatGPT повече контекст за вкусовете и нуждите на потребителите. I БГНЕС

Последвайте ни и в google news бутон