Мартин Иванов е оператирен директор на СиТи Интерактив. Той им 18 години опит в игралната индустрия, като професионалният му път включва управление на офиса в Румъния на компанията за производство на игрално оборудване CT Gaming, както и ръководни позиции в онлайн гейминг сегмента.
Компанията е предпочитан бизнес партньор заради персоналното отношение към всеки клиент.
Въпрос: Каква е историята на CT Interactive и как компанията успя да се превърне в един от водещите доставчици на игрален софтуер?
Мартин Иванов: CT Interactive е доставчик на игрално съдържание за онлайн индустрията по целия свят. Компанията започва своето развитие като онлайн бранд на първия лицензиран производител на игрално оборудване в България - CT Gaming. През 2012 г. CT Interactive е създадена и започва да доставя онлайн игри в десетки страни. През годините успява да се наложи като един от водещите доставчици, а от август 2021 г. компанията става част от първата публична компания от игралния сектор в България - Телематик Интерактив България АД.
Съдържанието на CT Interactive в момента е достъпно на над 1500 сайта по целия свят. Компанията се отличава с разнообразно продуктово портфолио и с персоналното отношение към всеки клиент, което носи добавена стойност и ни прави предпочитан бизнес партньор.
Въпрос: Работата в международен план е важна част от вашата стратегия. Можете ли да ни кажете повече за пазарите, на които в момента присъствате, и плановете ви за разширяване в нови региони?
Мартин Иванов: В момента компанията има стабилно присъствие на няколко ключови международни пазара в Европа, Латинска Америка, Африка. На стария континент CT Interactive е добре позиционирана в множество регулирани пазари, като продуктите ни стават все по-популярни и предпочитани. Портфолиото ни е създадено с цел да може да предостави най-търсеното съдържание в различните юрисдикции и да съответства на специфичните предпочитания на потребителя. Това води до много добро приемане на продукта ни от крайния клиент.
В Латинска Америка също имаме отлични позиции. Този регион е сред най-бързо развиващите се и динамични пазари в индустрията и компанията ни постоянно разширява присъствието си там, като стратегически се позиционираме в страни като Перу, Мексико, Колумбия, Панама, Аржентина, Бразилия. Наблюдаваме възходяща тенденция на все по-голямо търсене на онлайн игрално съдържание в този район, което е гаранция за отлични бизнес перспективи.
Африка за нас е сравнително нов пазар със значителен потенциал за растеж и непрекъснато наблюдаваме страните с развиващи се iGaming сектори.
Имаме амбициозни планове за по-нататъшно разширяване на международния си обхват като същевременно увеличаваме пазарния си дял в юрисдикции, на които работим.
Въпрос: Какви са най-големите предизвикателства при разработката на продукти, които да отговарят на предпочитанията на потребители в различни региони на света?
Мартин Иванов: Разработването на продукти, които да отговарят на потребителските предпочитания в различни региони, винаги е било приоритет за CT Interactive. Именнно поради тази причина отделът ни за проучване и разработка на продукти и продуктовият ни мениджмънт правят задълбочени анализи на пазарите, които сме идентифицирали като представляващи интерес за нас. Те проучват регулаторни изисквания, технически и специфични за пазара области, културните особености, предпочитания на потребителите.
Това е сложен процес, който в крайна сметка води до предлагането на най-адекватния за съответния пазар продукт. Потребителите в различните региони имат различни предпочитания за типове игри, теми и механики. Например, игрите, които са популярни в Европа, може да не допадат на хората в Латинска Америка. За нас е важно продуктът да е културно адаптиран, за да съответства на местните символи, митове и традиции.
Предизвикателство е и фактът, че всеки пазар има свои регулации за онлайн игрите, които могат да се променят често. Спазването на тези разпоредби е от решаващо значение и изисква фокусиране поради тяхната променливост. От съществено значение е и игрите да работят безпроблемно на различни устройства и платформи (мобилни, десктоп, различни операционни системи).
Разбира се, взимаме под внимание и местните конкуренти, които също познават добре регионалните предпочитания. За да се отличим, използваме и всички възможни инструменти на стратегическия маркетинг, като създаваме кампании за разпознаваемост на бранда и продукта, което от своя страна води до формиране на доверие в нас и нашето портфолио.
Ние постоянно анализираме пазарите, за да изпреварим тези тенденции и това ни осигурява гъвкавост при разработване на продуктите ни, защото предпочитанията на потребителите спрямо игрите се променят бързо, повлияни от тенденции, технологичен напредък и социални фактори.
Въпрос: Какви са вашите цели и амбиции за бъдещето на CT Interactive и как виждате ролята на компанията в индустрията?
Мартин Иванов: CT Interactive има амбициозни цели и ясна визия за бъдещето. Нашата цел е да затвърдим позицията си сред водещите доставчици в онлайн игралната индустрия, като разширяваме присъствие на нови пазари и на такива, на които вече сме стъпили в Европа, Латинска Америка, Африка.
Същевременно продължаваме да работим по диверсифициране на портфолиото от игри, за да покрием още по-широк спектър от предпочитания и юрисдикции. Ние инвестираме в най-новите технологии за разработване на иновативни решения и предоставяне на отлично потребителското изживяване, което за нас е приоритет. Ние анализираме данните от игровото поведение, вследствие на което се стремим да предлагаме персонализирани изживявания, които отговарят на индивидуалните потребителски предпочитания и поведение.
Въпрос: CT Interactive е сред компаниите, които инвестират в млади и талантливи хора. Разкажете ни повече.
Мартин Иванов: За нас е важно да привличаме най-добрите и талантливи хора в различни области, за да изградим и поддържаме екип от висококвалифицирани професионалисти, които да ни помагат по пътя, който сме поели – насърчаване на култура на иновации и високи постижения. Ние инвестираме в развитието на екипите ни и затова редовните обучения са сред основните ни политики по отношение на човешките ресурси. Така им даваме възможност да са винаги в крак с тенденциите в индустрията и технологичния напредък.
Ние насърчаваме разнообразна и приобщаваща работна среда, в която млади професионалисти от различни среди се чувстват ценени и подкрепяни. Инвестирайки в млади и талантливи хора, CT Interactive осигурява непрекъснат приток на свежи идеи и перспективи, което укрепва позициите на компанията като иновативна и бързо развиваща се. /БГНЕС