Музиката има дълбоко психологично значение за живота на всеки един човек – когато човек е млад и когато вече е на възраст, когато е по-малко възприемчив за нови неща.
За плодородната почва на джаза и за хилядите му лица става дума в епизод 12 на подкаста Music for the Masses, в който гости са Маргарита Борисова и Явор Ганчев.
Маргарита и Явор са от важните хора в България за случването на качествени концерти, посланици и разпространители на стойностна музика. Чрез своя Дюкян Меломан – най-старият действащ музикален магазин в София и основни двигатели на Jazz Plus Concerts, те са двойката „осребрила“ напълно и по възможно най-добрия начин това, което ги удовлетворява.
„Имахме чуден екип в едно бурно време“, споделя Маргарита за годините на българския капитализъм, а Явор добавя: „Избрахме да продаваме нещо, което ни беше вкусно. На нас ни беше вкусна музиката!“.
В новия епизод на подкаста за музика ще чуете какво се случва от 94-та година, когато Дюкян Меломан отваря за пръв път врати и веднага албум на Ян Гарбарек, през 200 и повече организирани концерти, винил фестивали до B-Side в Дома на киното и предстоящото през ноември гостуване на Ануар Брахем в София. От вчера на пазара е новият албум на музиканта – After The Last Sky.
„Плочата подчинява! За разлика от всички други музикални носители, плочата трябва да седнеш и да я слушаш така, както сядаш в клуб да слушаш джаз сет“, споделя Явор. На въпроса къде е най-качественият звук и той, и Маргарита са категорични: На живо!
„В европейския джаз всичко цъфти. Там наистина се случват интересни неща“, казва още тя. Неотдавна норвежкият джазмен Торд Густавсен представи Seeing в София, събитие – от което душите ни още летят.
Целият епизод с Явор и Маргарита е наличен в YouTube и Spotify, а от него ще разберете още за единственото латино Грами за български музиканти в запис през 21 век – Еструна, преди които фламенкото и българския фолклор бяха немислими.
„От толкова много етнически музики в света, фламенкото е това, което успява да синтезира и джаза, и други музикални традиции от света в себе си, така че да се превърне от една регионална, фолклорна, затворена музика – в световен феномен“, обясни Явор Ганчев. | БГНЕС