Adidas отчете загуба след прекратяването на партньорството с Кание Уест

Германският гигант за спортни облекла Adidas отчете годишна загуба за 2023 г., все още обременен от последиците от прекратяването на сътрудничеството си с противоречивия рапър Кание Уест.


Загубата от 75 млн. евро последва печалба от 612 млн. евро за предходната година, предаде АФП.

Продажбите спаднаха с 5% до 21,4 млрд. евро и бяха засегнати особено силно в САЩ поради прекратяването на продажбите на маратонките Yeezy, които бяха проектирани заедно с Уест.

През четвъртото тримесечие продажбите се понижиха леко, като особено силен беше спадът в Северна Америка, тъй като Adidas продаваше по-малко на търговци на едро, стремейки се да намали излишните запаси.

През 2022 г. Adidas прекрати договора си с Уест, след като той направи серия от антисемитски забележки, оставяйки компанията в затруднение с хиляди непродадени обувки Yeezy, които те бяха разработили заедно.

Двете продажби на Yeezy през 2023 г. донесоха 750 млн. евро, което е доста под приходите от 1,2 млрд. евро, които логото беше генерирало през 2022 г.

Adidas предоставя печалбата от продажбите на благотворителни организации.

През 2024 г. Adidas очаква продажбите да нараснат със "среден едноцифрен темп". Компанията има за цел да продаде останалите артикули от Yeezy по себестойност, което би довело до продажби на стойност около 250 млн. евро./БГНЕС