През март тази година ръководителят на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че компанията стартира информационна програма, предназначена да убеди най-малко 50 милиона души да се ваксинират срещу COVID-19. В анонса на компанията бе обявено, че ще бъдат въведени инструменти по три направления: да се премахнат фалшивите новини за ваксините, да се предоставят точните локации с пунктове за ваксинации, както и да се направи възможност за записване на час при лекар. Както бе отбелязано от The Wall Street Journal, кампанията за насърчаване на ваксинацията трябваше да е "основен приоритет" във Фейсбук.
Според документите, които са били изпратени анонимно до журналисти от вестника, 41% от коментарите на английски език под публикации по темата за ваксините съдържат критика и убеждават хората да се откажат от ваксиниране. Според изчисленията на експерти в социалната мрежа такива коментари са били показвани на потребители средно 775 милиона пъти дневно.
През юли неуспехът на Фейсбук да се справи с дезинформацията и фалшивите новини за ваксинирането предизвика критики от страна на американския президент Джо Байдън, който отбеляза, че социалните мрежи, които позволяват разпространението на невярна информация за коронавирус и ваксини на техните платформи, на практика убиват хората. /БГНЕС