Германия влиза в режим на "меко блокиране”

От днес до края на ноември Германия преминава към "меко" блокиране - режим на ограничителни мерки за борба с разпространението на коронавирус, за втори път от началото на пандемията.

Новите ограничения се въвеждат, за да обърнат тенденцията на експоненциален растеж на броя на новите случаи на COVID-19 в страната и по този начин да предотвратят колапса на здравната система. Властите отбелязват, че успешното блокиране ще помогне да се върне динамиката на заболеваемостта до ниво, при което специалистите ще могат да следят хода на епидемията в страната, като проследят веригата от инфекции. Властите обръщат внимание и на факта, че спешните мерки могат да се превърнат в гаранция, че гражданите на Германия ще празнуват коледните празници с приятели и роднини. Германските власти, включително в лицето на германския канцлер Ангела Меркел, отбелязаха в средата на октомври, че искат да избегнат повтарянето на пролетния сценарий за овладяване на пандемията с всички средства, за да не въвеждат второ блокиране. Предприетите от регионалните и областните власти мерки обаче не бяха достатъчни. До края на октомври в почти всички области на страната заболеваемостта надвишава нивото, след което е необходимо да се въведат ограничения. Икономисти прогнозираха огромни загуби за икономиката на страната. Затварянето в Германия, което влиза в сила от днес, ще донесе на икономиката загуби от над 19 млрд. евро, изчисли Германският институт за икономически изследвания в Берлин. Така нареченото „меко блокиране” ще ощети най-силно предприятията, които работят в областта на хранителния и хотелски бизнес – 5,8 млрд. евро. Това съответства на намаляването на икономическите показатели за тримесечието с 55 %, пише „Велт ам Зонтаг”. Фирмите, чиято дейност е в областта на спорта, културата и развлеченията, ще загубят 2,1 млрд. евро, а търговските предприятия – 1,3 млрд. евро, твърдят икономистите. Загубите за промишленото производство в Германия се очаква да достигнат 5,2 млрд. евро. Според прогнозите, най-сериозно ще бъдат засегнати собствениците на кина и на компании, работещи в областта на логистиката. /БГНЕС