„Има голям проблем в Студентски град, често автобусите не могат да спрат на спирките. Имаме и много голям проблем с необособените трасета при трамваите, там автомобилите се качват върху релсите и пречат на трамваите да минават спокойно, това води до закъсняване на курса, занижени доходи и глобяване на шофьорите. Трябва обособяване на трасетата и за-силен контрол във взаимодействие с МВР за санкция на шофьорите при неправилно парки-ране“, заяви Ваня Григорова.
„Трябва да се променят маршрутите на градския транспорт, интензитета на движение на колите. Всички сме чували, че градският транспорт в столицата е добре развит, но то е така, защото метрото е развито, а не останалите видове транспорт. Имаме трасета, в които автобу-си и трамваи минават трудно, не е осигурена лентата, в която да се движат те. Това е огро-мен проблем, имаме значим проблем с недостига на резервни части и подвижен състав, имаме огромен проблем с липсата на шофьори и кадри за извършване на ремонти“, подчерта тя.
Според нея именно подобряването на градския транспорт е в основата на решаването на проблемите с паркирането и замърсяването на въздуха.
„С насърчаване на градския транспорт ще се редуцира и проблема с недостига на паркоместа в столицата. Разширяването на сините и зелените зони трябва да спре. Натискът върху центъра не намаля, а се натоварват съседните квартали, където хората търсят места, за да паркират“, обясни Ваня Григорова.
Кандидатът за кмет на София, издигнат от БСП и „Обединена Левица“ подчерта, че на оп-ределени места в столицата трябва да има допълнителни линии на градския транспорт, но по- скоро трябва да има коригиране на настоящите, така че те да са удобни за прекачване.