Контрера: Паркирането трябва да бъде извадено от ЦГМ

"Център за градска мобилност" като структура и философия на работа трябва да бъде променен. Казвам го на база опита от работата си с това дружество, докато заемах позицията Председател на комисията по транспорт. ЦГМ не е достатъчно ефективен - вкарването на разнопосочни дейности под шапката му, е родило една тромава, бюрократична и мудна структура. Това заяви кандидатът за кмет на София от ВМРО Карлос Контрера.

Според него паркирането категорично трябва да бъде извадено от ЦГМ.

„Сегашната дирекция може да бъде отделена в ново дружество "Паркинги и гаражи", което да се занимава само и единствено с паркирането - платени зони за паркиране, паркинги. Считам, че дейността по изготвяне на разписанията на градския транспорт също трябва да бъде извадена от ЦГМ и да премине към Дирекция "Транспорт" към Столична община“, каза Контрера.

В момента ЦГМ едновременно разработва разписанията и контролира изпълнението им, включително прави анализа за ефективността на същите тези разписания, които разработва... Малко се получава сам себе си да проверяваш, посочи кандидатът за кмет на столицата от ВМРО.

Цялата дейност по изготвяне на стандарти, разписания, пътническа информация следва да се извършва в общината, а не в ЦГМ. Причината за това е проста - който дава финансирането, който определя транспортната задача, той поръчва музиката. Общината е възложител и като такъв тя, а не ЦГМ, следва да определя правилата.“, добави Контрера

Според него поддръжката на спирките, спирковите навеси и знаци, информационните табла също трябва да се върне обратно в Столична община, за да се направят първо необходимите инвестиции, второ да се носи ясна отговорност.

„Дружеството е замислено с две функции - дистрибуция на превозни документи и контрол по изпълнение на превозната задача. Именно тези две функнции трябва да останат в ЦГМ и да бъдат надградени. Това би позволило реална оптимизация на работата - разпространение/продажба на превозни документи, контрол по редовността на пътниците, контрол над транспортните оператори по отношение изпълнението на транспортната задача и качеството на обслужване“, каза Карлос Контрера.

Той не споделям логиката на сегашното ръководство на ЦГМ, че пунктовете за дистрибуция на превозни документи трябва да се намаляват. Напротив, според него трябва да се разшири мрежата и да се създадат нови пунктове в зони и квартали, особено в крайградските територии.

Не споделям и твърденията на досегашното ръководство на ЦГМ, че гратисът бил между 5-7%. Напротив, според мен наземният транспорт все още генерира между 10-15% нередовни пътувания (без превозни документи), което е проблем за системата. Има линии, по които пътуването без карта или билет е масов спорт... Допуснахме, включвам и себе си, грешка като позволихме в годините ЦГМ да се превърне в мастодонт, който буквално се качи на главите на общинските съветници, който си позволява да не изпълнява решения на СОС и да крие информация от СОС“, заяви Контрера.

Той подчерта, че със сигурност това общинско търговско дружество трябва да бъде трансформирано в една по-лека и гъвкава структура: „Със сигурност паркирането като дейност трябва да бъде отделено и извадено от ЦГМ“. /БГНЕС