"По-слабото международно търсене" стои зад снижението, се казва в изявление на VDA, като се добавят и влиянието на технологичните промени и ограниченията на емисиите, които усложняват условията за производителите на автомобили - традиционен стълб на най-голямата икономика в Европа.
Автомобилният износ от Германия за останалия свят падна дори по-рязко от производството, с 13% до 3,5 милиона.
"Спадът в производството на автомобили означава, че Германия продължава да губи значение в световната автомобилна индустрия", заяви Фердинанд Дуденхофер от Центъра за автомобилни изследвания.
По света автомобилните пазари страдат от последиците от американския търговски конфликт с Китай. Миналата година производителите на автомобили се оплакаха, че намаляващото търсене в световен мащаб се причислява към необходимостта от огромни инвестиции в научни изследвания и разработки. Компаниите влагат пари във високотехнологични проекти като автоматизирано шофиране и пренасочват фокуса към хибридни или изцяло електрически превозни средства, докато се състезават за постигане на нови ограничения на емисиите.