Основателят и главен изпълнителен директор на“ Ryanair“ Майкъл О'Лиъри е бесен и е откровен за това, което смята за несправедлива държавна помощ. Той твърди, че авиокомпании като „Air France“ никога няма да върнат милиардите, които им е дало френското правителство, и че сделките са несправедливи спрямо авиокомпании като неговата. "Ние, „EasyJet“, „IAG“ и останалите трябва да се конкурираме с тези гиганти за държавна помощ", каза той.
„Ryanair“ започна правна битка срещу държавната помощ в различни европейски съдилища. Общият аргумент е, че видът на помощта, която получават „Lufthansa“ и „Air France-KLM“, е дискриминационен. Авиокомпанията е загубила всички случаи, наблюдавани досега, но все още се бори.
Целият въпрос има и друг аспект и е свързан с околната среда и необходимостта правителствата на ЕС да намалят въглеродните емисии, като авиацията е очевиден фактор за тежестта на ситуацията. „Грийнпийс“ публикува своите наблюдения, за да покаже до каква степен правителствата са спасили авиокомпаниите без строги условия за опазване на околната среда.
"Инжектирането на пари на данъкоплатците в тази силно замърсяваща индустрия без какъвто и да е ангажимент за опазване на околната среда няма никакъв смисъл," казва за „Дойче Веле“ съветникът на „Грийнпийс“ по транспортната политика Лорелей Лимузен „Връщането към нормалното всъщност не е опция“.
Лимузен твърди, че „Грийнпийс“ не се противопоставя на публичната помощ на авиокомпаниите, но че милиарди публични пари трябва да отидат за подпомагане на работниците и борбата за намаляване на емисиите, а не просто за връщане назад количества въздухоплавателни средства преди пандемията.