Дан Фироиу, изпълнителен директор на Coco Agency /вляво/
„Въпреки това, по-реалистично e да очакваме хората да бъдат много внимателни в идните месеци и че предпазването на здравето ще остане основен приоритет“ допълва Фироиу. Според него, в тази ситуация, способността на ивент организатора да предостави безопасна околна среда и създаването на успешна комуникацията с публиката, ще определи развитието на дадено събитие.
През март 2020, СЗО (Световната здравна организация) публикува документ с „Основни препоръки за планиране на масови събития в контекста на COVID-19“, в който се изброяват необходимите предпазни мерки, които ивент организаторите трябва да вземат предвид при планирането на техните събития, с цел изграждането на безопасна среда за тяхната публика.
Експертите съветват в планирането на събития да се сътрудничи с местните здравни власти и да се обмисли цялостната епидемична ситуация. Трябва да бъде създаден план за действие с цел да се планира по какъв начин ще се контролира цялото събитие и движението на хората, осъществен с помощта на специално назначен и обучен екип от хора, който да дава насоки, инструкции и информация за начините за предотвратяване на COVID-19 по време на събитието.
По време на мероприятието, най-важните действия са информиране за рисковете чрез ясни послания и инструкции и избягването на разпространяване на подвеждаща или неясна информация.