„Най-тежките седмици са в момента, може би и в началото на следващата година, когато дори и да спаднат стойностите пак могат да се повишат, когато дойдат сезонните грипни вируси и се натрупат с коронавируса“, коментира той и добави, че се очакват ваксините и учителите да бъдат от първите ваксинирани.
Вълчев каза, че не може да се тестват всички всеки ден, защото целият бюджет на държавата няма да стигне за тестването на ученици и учители, дори и през три дни.
„В същото време трябва да имаме предвид, че не е добре в следващите седмици децата да нямат ангажираност и занимания. Трябва да имат частичен ангажимент. Обмисляме да разширим учебната година по линия на проектните седмици. Знаете, че в момента имаме регламентирана такава проектна седмица за учениците от 1 до 3 клас. Ако училищата решат следващите седмици да провеждат дейности по интереси и проектни дейности, всякакъв тип занимания в електронна среда, да отложат учебните седмици за юни месец“, обяви той и добави, че за целта ще бъдат направени нормативни промени, за да могат педагогическите съвети да взимат решения.
Министър Вълчев беше категоричен по отношение на това, че обучението в електронна среда е компенсаторно и не е равностойно с присъствената форма на обучение, която той предпочита, но в случая няма по-важно нещо от живота и здравето на учениците и учителите. Той е убеден също така, че в момента е много важно да се намали натискът върху здравната система.
Министърът поясни, че се удължава учебната година, но не и учебният план. „Увеличават се с две седмиците, в които родителите и децата ще имат възможност да бъдат ангажирани със занимания. Занимания, които няма да бъдат задължителни“, уточни той. На въпрос на БГНЕС дали има деца, които нямат устройство за достъп до електронно обучение и какво се е случило с поръчката за закупуването им, Вълчев каза, че до края на учебната година държавата ни ще има около 100 000 нови компютри в системата, макар и със закъснение. „Няма образователна система по света, която да е настроена да осигури равен достъп в електронна среда. Всяка образователна система предоставя равен достъп, чрез достъп до училище и достъп до учител в класната стая“, заяви Вълчев и уточни, че като част от ЕС сме страната, която през пролетта е имала относително най-висок обхват в електронно обучение, но не и 100%.