Гениалният испански актьор Хавиер Бардем бе гост на филмовия фестивал в Кан за вълнуваща среща. "Пари мач" предлага избрани откъси от разговора.
Първият му филм
„Бях много нервен за „Шунка, шунка“, първият ми филм. С Пенелопе (Крус) бяхме млади, искахме да направим всичко перфектно и бяхме доста зле, но беше различен период, хората поемаха повече рискове. Първата ми роля акцентираше върху физиката ми. Придружавах сестра си на снимки и ме попитаха „искаш ли да играеш“? Не исках особено да бъда актьор. Той ме помоли да си съблека тениската и аз получих ролята. Бях като парче месо (смее се).
Семейството ми работи в киното. Майка ми (Пилар Бардем, бел. ред.) беше актриса, чичо ми (Хуан Антонио) правеше филми и бях запознат с условията на снимане. Провървя ми, но си казах, че трябва да работя много, за да бъда достоен за тази възможност.
„Няма място за старите кучета“
Когато се подготвяте за роля, трябва да се опитате да разберете психологията на героя. Имаше насилие. Трябваше да изпитвам удоволствие, пресъздавайки насилието. Трябваше да убивам хора по цял ден.
“Бютифул”
Алехандро е перфекционист, той е невероятен режисьор. Снимахме шест месеца.
Блокбастър срещу авторски филм
Същият стрес е, когато кажете „екшън“, но е различно, когато чакате на снимачната площадка, защото отнема много повече време, понякога до 10 часа. Понякога губите представа за персонажа си. Втората част на „Дюн“ ще бъде невероятна, току-що прочетох нова версия на сценария и читателите ще бъдат изненадани.
Да се снимаш с Пенелопе Крус (неговата спътница)
Понякога е трудно да се прибереш след снимки и да измиеш чиниите. Веднъж тя се върна от филм, в който играехме заедно, аз бях на дивана, тя се обърна и ми каза: „Не искам повече да виждам физиономията ти“ (смее се). Имам голям късмет, тя е прекрасен човек, благодаря на Бигас Луна, че ни нае заедно за “Шунка, шунка”.