Съкращенията ще доведат до намаляване на общата численост на персонала с 15% до 2029 г. в основните му обекти в Югозападна Германия, Щутгарт-Цуфенхаузен и Вайсах.
Този процес започна още през 2024 г., когато изтекоха 1500 срочни договора.
Сега изтичат още 500 срочни договора, въпреки че съкращенията на 1900 души ще бъдат извършени в допълнение към тях.
Служителите ще бъдат насърчавани да напуснат доброволно, като приемат ранно пенсиониране или обезщетения, а Porsche ще предприеме „рестриктивен подход“ към наемането на служители, потвърди фирмата тази седмица.
Производителят на автомобили обвинява за съкращенията „забавеното разгръщане на електромобилността“ и „трудните геополитически и икономически условия“.
„Сега става въпрос за определяне на курса на ранен етап и за внимателно разглеждане на корекциите, които трябва да направим, за да бъдем успешни в бъдеще“, заявиха от фирмата.
Тя добави: „В допълнение към редица други мерки, това включва и разходите за персонал“.
Инвестициите на Porsche в електромобили се оказаха особено неуспешни, тъй като слабото търсене накара фирмата да намали целите си за електромобили.
През 2024 г. продажбите на автомобилите Taycan на автомобилния производител са намалели с 49%.
Porsche също така отбеляза общ спад на продажбите с 28% на годишна база в Китай, което фирмата отдаде на „продължаващата предизвикателна икономическа ситуация в този регион“.
Глобалните продажби са намалели с по-скромните 3%.
Porsche прогнозира, че маржът на печалбата му ще бъде между 10 и 12%, което е под дългосрочната цел от 20%.
Миналата година Volkswagen, компанията майка на Porsche, обяви, че ще съкрати хиляди работници, ще затвори 3 завода в Германия и ще намали заплатите на останалите служители.
Фирмата се намира във финансово затруднение, тъй като търсенето в Китай се е свило, а евтините китайски автомобили подбиват цените на продуктите ѝ на европейските пазари.
Малко преди Коледа VW успя да постигне споразумение с лидерите на профсъюзите, което предотврати първоначалните планове за преструктуриране.
До 2030 г. VW все още планира да съкрати повече от 35 000 работни места в цялата страна по „социално отговорен начин“, за да спести около 15 млрд. евро. | БГНЕС