България „хвана последния влак“ и не изпусна важен ресурс по линия на Плана за възстановяване и устойчивост за покупката на 35 електрически влака. На церемония в Министерски съвет бе подписан договор на стойност над 1 млрд. лв. за обновяване на железопътния състав, предаде репортер на БГНЕС.
В присъствието на министър-председателя Росен Желязков, вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов ще подпише договор за 35 електрически мотрисни влака. Инвестицията е на стойност над 1 млрд. лева.
„С днешната церемония не знам дали се слага край на един дълъг и сложен процес или се дава началото на едни нови сложни процеси, но е факт, че успяхме да хванем последния влак. Последният влак да не изпуснем ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост и да направим сложното финансиране, което да позволи да се придобият 35 влака, като 12 от тях са финансирани по ПВУ“, заяви премиерът Росен Желязков.
Той посочи, че оттук-нататък предстоят сложни задачи свързани с преструктурирането на БДЖ и навременната доставка на влаковете, защото има срокове, които ни притискат. „Това означава едно много добро взаимодействия със социалните партньори, защото имаме намерение да реформираме бизнес процесите в българските железници и да ги сложим в една ясна и прозрачна бизнес среда и най-вече да задоволим обществените очаквания“, каза Желязков и добави, че трябва да се създаде нов ясен бизнес модел за опериране на железниците в условията на либерализиран пазар.
От своя страна транспортният министър Гроздан Караджов заяви, че това е най-голямата инвестиция в железопътен подвижен състав, която е правена досега. Той припомни, че България не е обновявала отдавна подвижния си състав.
„С тази инвестиция ние се надяваме да решим почти две трети от необходимите на България нужди от подвижен състав и да направим българските железници по-привлекателни, а околната среда по-чиста“, посочи министър Караджов. І БГНЕС