Новите по-къси срокове за вдигане на излезлите от употреба автомобили няма да претоварят системата по извозването и оползотворяването им и ще може да се справим с по-големите количествата, които се очакват. Това каза в интервю за БГНЕС изпълнителният директор на Българска рециклираща компания Петър Мицин.
„Технически за нашата работа няма да има никаква промяна. Имаме подписани договори с петима подизпълнители. Те имат доста сериозен капацитет в сравнение с това, което реално се вдига в София“, заяви той и добави, че капацитетът на шредерните инсталации в София е 100 000 т., който е много по-голям от натоварването, което имат в момента.
От думите му стана ясно, че през 2020 г. са били вдигнати едва 466 изоставени автомобила, а в периода от 2014 г. досега броят им е над 2000.
„Миналата година сме декларирали 32 000 коли в цялата страна, от които може би повече от 60% са в София“, посочи той и каза, че тези 60% в цифрово изражение са около 15 000, като в това число влизат доброволно предадените коли, излезлите от употреба и изоставените.
Мицин посочи, че 179 от собствениците са отишли да си приберат вдигнатите изоставени автомобили от общински терени, като за целта са заплатили направените разходи за това – репатриране и престой. Той уточни, че след репатриране, автомобилите престояват на наказателна площадка 14 дни преди да бъде разкомпектовани.
https://www.youtube.com/watch?v=dOiPSgl8ZT4
Темпът на вдигане на автомобилите зависи от това кога ще получат заповед от районния кмет.
„Започваме да извършваме дейност в момента, в който получим заповед от районния кмет за вдигане на съответната кола“, обясни Мицин и добави, че на същата процедура подлежат и караваните.
Стана ясно, че макар и колата да е вдигната и рециклирана, то тя не се дерегистрира автоматично, а това трябва да направи собственикът й. Изпълнителният директор обясни още, че всеки автомобил се рециклира на 96%. /БГНЕС