Фандъкова за жълтите павета: Засилен контрол, качеството е най-важно

Кметът на София Йорданка Фандъкова направи изненадваща проверка на пренареждането на жълтите павета, предаде репортер на БГНЕС.

„Продължава работа по пренареждането на жълтите павета. Поискала съм контролът да бъде постоянен. Постоянен значи непрекъснато в рамките на работния ден тук да има представител на надзора, да има представители на възложителя и инж. Ангел Джоргов минава няколко пъти на ден”, каза кметът на София Йорданка Фандъкова.

Инж. Тодор Тодоров от „Строителен надзор” към Столична община каза, че пренареждането на паветата върви нормално по утвърдената от работната група назначена от Столична община технология. „Използват се два различни пясъка - единия е за подкожния слой, върху които се реди паважът, а вторият е за фугирането”, каза той и подчерта, че и за двата материала имат по-сериозни изисквания от преди. Инж. Тодоров напомни, че при пренареждането също се използват стоманени ограничители през 10 метра, които ще ограничат придвижването на паветата, когато участъка бъде отворен за преминаване на автокобили.

„В момента върви малко по-бавно от предния път, защото се внимава повече и се следи за по-малка фуга. Засега нямаме проблеми с качеството”, смята той.

„Искам от вас освен да имате постоянен представител тук и да контролира непрекъснато, да се правят проби за материалите. От изпълнителя освен всичко друго искам да внимавате да няма увреждане на паветата. Не може да си позволите увреждане на павета.”, настоя Фандъкова.

Инж. Ангел Джоргов, заместник-кмет на Столична община в направление „Обществено строителство“ обясни, че към момента на 97% е приключил ремонта като остават да се направят още няколко тротоара, да се монтират стълбовете на уличното осветление и след това да се пристъпи към проби. “Както тук, така и в останалите участъци се упражнява контрол. Призоваваме строителят също да увеличи броя на техническите ръководители и бригадирите”, каза инж. Джоргов.

Той е категоричен, че след започването на пренареждането на жълтите павета се спазва технологията, както и приетия проект.

„Всеки ден специална комисия накрая на работния ден това, което е наредено за деня се проверява преди да се разреши да започне първичното фугиране”, отбеляза той.

„Санкции ще има за забавяне ако не се справи фирмата в срок. Те са изключително сериозни - 30% от стойността на договора“, каза инж. Джоргов и посочи, че искат движението да бъде пуснато на 15-ти септември, но подчерта, че за тях качеството е по-важно.

„За мен качеството е по-важно от срока. Фирмата трябва да си следи срока, защото има сериозни санкции при забавяне, но качеството е по-важно. Затова разчитам на засиления контрол, които е непрекъснат в тази част на обекта“, подчерта кметът на София Йорданка Фандъкова. /БГНЕС