Китайският пазар ще се нуждае от 8 700 нови самолета

Очаква се през следващите 20 години търговският флот на Китай да се удвои и търсенето да достигне 20% от световните доставки.

Корпорация „Боинг” прогнозира, че до 2040 г. китайските авиокомпании ще се нуждаят от 8700 нови самолета, за да задоволят нарастващото търсене на търговски самолети. Прогнозната стойност на такава потенциална сделка се оценява на 1,47 трилиона долара. 20-годишната прогноза отразява възстановяването на китайския пазар и по-нататъшното развитие на бизнес моделите на авиокомпаниите.

На официалния си сайт „Боинг” публикува прогнозите за Китай като част от прогнозата за търговския пазар за 2021 г. и дългосрочната прогноза на компанията за търсенето на търговски самолети и услуги.

Икономическите основи на Китай поставят базата за здравословно увеличаване на въздушния трафик, включително 4,4% годишен икономически растеж и демографски показател със средни доходи, който ще се удвои до 2040 г. До 2030 г. вътрешният пътнически пазар на Китай ще надхвърли вътрешноевропейския трафик, а до 2040 г. се очаква вътрешният трафик на Китай да надхвърли въздушните пътувания в Северна Америка.

От компанията прогнозират също, че до 2040 г.китайската гражданска авиационна индустрия ще има нужда от повече от 400 000 нови авиационни служители, включително пилоти, техници и кабинен екипаж. Ангажиментът на „Боинг” за Китай включва инвестиране в хора, които ще управляват бъдещето на авиацията, като например обучение на близо 100 000 китайски авиационни специалисти и наемане на повече от 2500 служители на „Боинг”. С целия си бизнес, обучение, верига на доставки и други дейности, присъствието и партньорствата на „Боинг” в Китай допринасят над 1,5 милиарда долара годишно за икономиката.

„Бързото възстановяване на вътрешния китайски трафик по време на пандемията говори за основната сила и устойчивост на пазара“, каза Ричард Уин, управляващ директор, China Marketing, Boeing Commercial Airplanes. „Освен това има обещаващи възможности за значително разширяване на международните маршрути на дълги разстояния и капацитета на въздушните товари”, допълни той.

Прогнозите за Китай до 2040 г. включват следните показатели:

Годишен ръст на пътникопотока от 5,4%;

Две трети от доставките подкрепят растежа на китайската авиационна индустрия и една трета от доставките за подмяна на флота, което ще насочи авиокомпаниите към по-устойчиви, икономични модели самолети.

В региона има възможност за пазар на търговски авиационни услуги в размер на близо 1,8 трилиона долара.

Като водеща световна аерокосмическа компания „Боинг” разработва, произвежда и обслужва търговски самолети, отбранителни продукти и космически системи за клиенти в повече от 150 страни. „Боинг” изгради половинвековно партньорство с Китай, основано на взаимно доверие и уважение. Днес компанията е лидер в индустрията в предоставянето на най-модерните пътнически самолети, товарни превози и услуги на китайски клиенти. Китай също играе важна роля във всеки настоящ модел на търговски самолети „Боинг”. Повече от 10 000 самолета „Боинг” летят по целия свят с интегрирани китайски части и компоненти. /БГНЕС