На въпрос, зададен на потребителите на 10 социални медии дали редовно получават новини от там, около една трета от американците (31%) отговарят, че получават новини редовно във Facebook, докато един на всеки петима (22%) редовно се осведомява за новините от YouTube. Twitter и Instagram са редовни източници на новини съответно за 13% и 11% от американците.
Други социални медии е по -малко вероятно да бъдат редовни източници на новини. По-малко от един от десет американци заявява, че редовно търси новини от Reddit (7%), TikTok (6%), LinkedIn (4%), Snapchat (4%), WhatsApp (3%) и Twitch (1%).
Процентът на американците, които редовно получават новини от тези сайтове, остава до голяма степен непроменен от 2020 г., въпреки че делът на гражданите, осведомяващи се от Facebook, леко е намалял (36% през 2020 г. срещу 31% през 2021 г.).
Анализът на потребителите на социалните медии, които редовно получават новини от там, показва, че някои сайтове се открояват като „по -новинарски“, дори ако общата им аудитория е относително малка. Twitter например се използва от 23% от пълнолетните в САЩ, но повече от половината от тези потребители (55%) търсят редовно новини там. От друга страна, YouTube, макар и широко използван, има по-малко потребители, търсещи новини (30%).
В някои случаи има драстични демографски различия между хората, които се обръщат към социални медии за новини. Например, белите пълнолетни граждани съставляват мнозинството от редовните потребители на новини във Facebook и Reddit (съответно 60%и 54%), но малко под четири от десет потребители на новини в Instagram (36%) са бели. Афроамериканците и латиноамериканците съставляват значителна част от редовните потребители на новини в Instagram (съответно 20% и 33%). Хората, които редовно получават новини във Facebook, са в преобладаващото си мнозинство жени, отколкото мъже (64% срещу 35%), докато две трети от редовните потребители на новини на Reddit са мъже. По-голямата част от редовните потребители на новини в LinkedIn (57%) са с висше образование /бакалавър или магистър/. По-младите американци на възраст от 18 до 29 години, са по-склонни редовно да получават новини от Snapchat и TikTok, отколкото представителите на други възрастови групи./БГНЕС