Актьори: Под ръководството на Арсенова Музикалният театър дори беше на плюс

“Имаме съмнения относно честността и прозрачността на конкурса за избора на директор на Държавния музикален и балетен център-София. От записа със събеседването на участниците се вижда, че на някои кандидати се дава доста повече време”. Това заяви актьорът Александър Мутафчийски на пресконференция в Музикалния театър, предаде репортер на БГНЕС.

Мутафчийски уточни, че на сегашния директор на театъра Марияна Арсенова ѝ е било дадено по-малко време за представяне, както и е била често прекъсвана. “Демонстрираше се едно преднамерено отношение към нея, още в края на записа, преди да се публикуват официалните резултати, се чуваше един коментар зад кадър как единият кандидат е много напред, с много точки, пък сегашният директор е с много лош резултат”, заяви още актьорът. “Под ръководството на Арсенова театърът премина през много кризи, но работата не спря, дори бяхме на плюс. В началото на встъпването ѝ в длъжност с всяка изминала година финансовата част на театъра се покачваше значително. Усетихме и увеличаване на нашите заплати”, заяви още Александър Мутафчийски и уточни, че по време на управлението на Арсенова театърът се е развивал изключително добре. “Трябваше театърът да изпрати на агенцията, които държат правата на оперетата “Графиня Марица”, всички поправки, които сме имали като идея и от агенцията бяха изключително очаровани от нашия поглед. Това е безспорен успех, който дължим на ръководството на театъра”, обясни още актьорът, след което изрази своето безпокойство как театърът ще продължи напред. “Ние имаме подписан договор за 30 спектакъла до 2024г., имаме договор за мюзикъла “Любовта никога не умира”, за който не знаем какво ще се случи занапред. Не чухме от нито един кандидат за директор какви са техните идеи в бъдеще”, подчерта още той.

Владимир Грудков уточни, че е имало период, в който актьорите са играли на полупразен салон. “Откакто Марияна Арсенова стана директор, започна да идва нова публика. На фона на всичко, което е постигнато през годините, се видя как театъра върви нагоре, не само от финансова гледна точка, но и от качество на постановките.”, отбеляза още Владимир Грудков, след което продължи: За мен решението на комисията е изключително долно, то “се изплю” в лицето на всеки един от нас”.

От Държавния музикален и балетен център-София представиха финансов анализ, от който става ясно, че при встъпването на Марияна Арсенова през 2015 г., финансовото състояние на ДМБЦ - София се изразява в отрицателен преходен остатък в размер над - 550 000 лв., неразплатени задължения около 150 000 лв. и средна работна заплата в размер на 734 лв. След встъпването ѝ вече в длъжност от положителен финансов резултат над 300 000 лв. през 2016г, театърът стига до над 3 300 000 лв. положителен резултат през 2019г. и увеличение на заплатите с 21% през 2021г, въпреки пандемията.

По-късно в интервю за БГНЕС самата Арсенова коментира, че е била дискриминирана по време на конкурса. „Цялата процедура по избор на директор на Музикалния театър беше нередна. Моето събеседване беше проведено преднамерено и аз по никакъв начин не бях поставена равнозначно с останалите кандидати“, заяви Арсенова.

„Комисията ме прекъсваше, не обръщаше внимание на фактологията, плюс това членовете й нито един път не бяха стъпили на наши спектакли, нямат никаква представа какво е състоянието и финансовото положение на института“, заяви още Арсенова.

Тя уточни, че втори тур на оценяването буди огромни съмнения, защото директор, който е бил един мандат на управление и е довел Театъра до такива успехи, да бъде оставен под чертата като "неиздържал" конкурса, е повече от обидно и говори за преднамереност. На въпроса към кой кандидат е имало по-добро отношение, сегашният директор на Музикалния театър отказа да коментира. „Има си запис, който може да се види, аз защитавам моята позиция, че на мен не ми е даден равнопоставен шанс и не са отчетени моите постижения, които за 7 години преведоха Театъра от 500 000 лв. задължения до 3 300 000 лв. приходи в предпандемична година“, подчерта още Марияна Арсенова и обясни, че всичко, което позволява Законът, ще бъде направено от нейна страна по повод обявения конкурсен резултат.

БГНЕС припомня, че преди дни Министерство на културата обяви резултатите от проведения конкурс за длъжността „директор” на Държавен музикален и балетен център - София.

На първо място бе класирана Еделина Георгиева Кънева-Лисичкова, а на второ – Марио Николов Илиев. Досегашният директор на оперетата Марияна Христова Арсенова-Владимирова не е класирана./БГНЕС