Германия направи значителна стъпка през 2020 г., като в момента 80% от по-високите й разходи са за покупка на електрически автобуси. По същия начин Полша обяви, че градовете с население над 100 000 или повече ще имат напълно електрифициран транспорт до 2030 г., отделяйки 290 млн. евро за това.
В съвместно писмо, публикувано през май 2020 г., четири града - Бон, Брюксел, Дъблин и Милано - призовават за финансиране от ЕС в подкрепа на автобусен фонд за нулеви емисии след COVID на стойност 3,5 милиарда евро.
„Градските автобуси с нулеви емисии ни помагат да се борим със замърсяването на въздуха, да се справим с изменението на климата, да намалим шума и да генерираме по-ниски общи разходи от дизеловите автобуси“, каза Никс.
„Държавите-членки на ЕС трябва да гарантират, че плановете за възстановяване от COVID, които съставят в момента, ще финансират подмяната на автобуси на изкопаеми горива с такива с нулеви емисии“, добави той.