Екип на БГНЕС отиде на място, за да провери случая.
Срещаме се с Агоп Каспарян, който е управител на дружеството, стопанисващо аптеката в „Младост 1“. По думите му от миналия понеделник /23.03/ обектът е с нов собственик.
„Аптеката физически се намира от 7 години на този адрес. От този понеделник юридически се смени собствеността ѝ. Процедурите по взимането на лиценз и сключване на договор с НЗОК изискват време и в момента тази аптека няма договор с Касата. Лицензът от Изпълнителната агенция по лекарствата ни е издаден преди една седмица. Процедурата по издаване на договор с НЗОК ще отнеме между 2-3 седмици и това е причината, поради която връщаме пациенти“, посочи Каспарян причината да не дават лекарства на хронично болни клиенти.
Той каза още, че след нашата намеса от касата са се свързали с него и се надява преди 7 април проблемът да бъде разрешен.
Потърсихме за коментар Националната здравноосигурителна каса, откъдето ни препратиха към Столичната здравноосигурителна каса. В писмен отговор до БГНЕС от там посочват, че в този случай пациентите трябва да отидат при личния си лекар, който трябва да им издаде рецепта и с нея да отидат, в която поискат друга аптека, за да получат медикаментите си.
В отговора си до нас уточняват, че дори и след като новият собственик на аптеката подпише договор с НЗОК, той отново няма да може да даде лекарствата без рецепта, тъй като няма да разполага с базата данни на предходния съдържател на обекта. От СЗОК подчертават, че посещенията при личния лекар не са забранени и поясняват, че мярката е била въведена с цел да се ограничи рискът от зараза с COVID 19. /БГНЕС