Спад с 25% на продажбите на нови коли в Германия

Продажбите на нови автомобили в Германия са намалели значително през юли в сравнение със същия месец на миналата година, показват официалните данни, предаде АФП.

Общо 236 393 нови автомобила са били регистрирани миналия месец на най-големия автомобилен пазар в Европа - с 25 процента по-малко, отколкото през същия месец на миналата година, съобщи транспортният орган КВА.

Новите регистрации през юли миналата година бяха особено високи поради допълнителен работен ден и последиците от намалението на данъка върху продажбите, предназначено да противодейства на икономическото въздействие на пандемията от коронавируса, се посочва в прессъобщение от федерацията на вносителите на автомобили VDIK.

Въпреки това числата представляват втория месец с най-ниски продажби на нови автомобили в Германия от 1991 г. насам, съобщи VDIK.

Спадът е първият след четири поредни месеца на нарастващи регистрации на нови автомобили.

„Надеждата за възстановяване на пазара е все още далеч“, казва Петер Фус, партньор в EY.

"Въпреки че икономиката расте добре и фактът, че остават само няколко ограничения за обществения и икономическия живот, несигурността все още е голяма, особено в светлината на нарастващия брой на случаите и бавната кампания за ваксинация. Глобалният недостиг на полупроводници, който се усеща остро от производителите на автомобили, също е фактор”, каза той. Според Фус ефектите от криза на чиповете също могат да окажат „значително влияние“ през втората половина на годината.

Ръстът в продажбите на електрически превозни средства се забави до 52 % през юли, в сравнение с почти 300 % през юни. /БГНЕС