Затварят отсечката между пътните възли „Горубляне“ и „Младост“ заради смяната на надлез

От неделя до 10 септември се въвежда временна организация на движение в участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“. Причина затова е разрушаването на надлеза в района, който е опасен и в аварийно състояние.

Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски по време на съвместната си инспекция на строителството и разширяването на Софийския околовръстен път заедно със зам.-кмета по транспорта в Столичната община Кристиан Кръстев, предаде репортер на БГНЕС.

„Обсъждаме и мероприятията по въвеждането на временна организация на движението от неделя на обяд, свързано със затварянето на участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“ и обходите, които предвиждаме да бъдат направени. Транзитният трафик ще бъде пренасочван към Северна скоростна тангента от магистралите „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“, локалният ще използва булевардите „Александър Малинов“ и Цариградско шосе, както и Самоковско шосе и ул. „Инж. Георги Белов“. Предвиждаме участъкът да бъде отворен на 10 септември, като причината за неговото затваряне е надлезът, който е изчерпал своята експлоатационна годност. Повече от 40 години от неговото построяване той не е ремонтиран основно и е опасен. На негово място ще бъде изградено ново съоръжение“, посочи той.

По думите му той може да бъде завършен и по-скоростно, тъй като строителите работят с бързи темпове. „Новото съоръжение ще е модерно и ще отговаря на изискванията на проекта, тоест 6 ленти и всички системи, свързани с безопасността на пътуването“, подчерта той и обясни, че след ремонта пътят ще е с 6 ленти на директното трасе, плюс разделителна ивица, две локални платна с две ленти и тротоари от двете страни и ще позволява скоростта да бъде 80 километра в час.

Проектът на Софийския околовръстен път ще бъде приключен до края на 2021 година и струва 142,7 милиона лв.

Терзийски уточни, че гаранцията на ремонта е 5 години.

Заместник-кметът по транспорт в Столичната община Кристиан Кръстев съобщи, че в района ще бъде създадена временна организация от 14 юни до 10 септември.

„Трафикът, който идва през „Самоковско шосе“ ще бъде извеждан през няколко пътни артерии, но на „Самоковско шосе“ и ул. „Инж. Георги Белов“ изграждаме допълнително ново светофарно съоръжение, което ще бъде постоянно, заради проблемите с трафика, особено в пиковите часове. Освен това, с Центъра за управление на трафика ще се опитаме да подпомагаме допълнително организацията на движението, за да обезопасяваме и да дърпаме трафика, за да можем да подпомагаме хората. Те трябва да се заредят с търпение и да тръгнат малко по-рано. В името на това да имаме "Околовръстно шосе" и безопасност на движението, трябва да го затворим“, посочи той.

На въпрос на БГНЕС дали е запознат с притесненията на живеещите на бул. „Цар Борис III“, които не искат в участъка от бул. „Никола Петков“ в посока „Княжево“ да се премахва локалното платно и да се копае тунел, той каза, че това е проект, който в момента се обсъжда.

„Когато се консолидираме около един финален формат тогава може да мислим това как точно ще бъде организирано движението“, заяви той.

Стана ясно, че в проекта е допусната техническа грешка, която е допуснала част от трасето да минава през храма „Св. Панталеймон“. По думите на общината тя е отстранена.

Кръстев каза, че в следващите две седмици ще започне изграждането на велоалеите по „Пушкин“ и „Патриарх Евтимий“.

„Към момента нямаме проект за нова велоалея по „Цар Борис III““, заяви Кръстев. /БГНЕС