Джими Пейдж и Брайън Мей предупредиха за потенциала на изкуствения интелект (ИИ) да унищожи изкуството и да разори творците финансово и духовно, като повториха неотдавнашните призиви на Пол Маккартни, Бон Джоуви и много други музиканти, съобщи Ultimateclassicrock.
Мей изрази загрижеността си в подкрепа на кампанията на Daily Mail срещу предложението на британската Лейбъристка партия за авторско право върху ИИ, което ще позволи на технологичните компании да използват съществуващи материали, защитени с авторско право, за обучение на ИИ, освен ако притежателите на правата не се откажат.
Пейдж сподели дълго и пламенно изявление във Facebook, в което подчерта важността на „защитата на неприкосновеността на човешкото творчество срещу посегателствата на ИИ“, за да се „защитят не само правата на творците, но и самата душа на нашето културно наследство“.
Въпреки че Мей подкрепи кампанията на Daily Mail срещу предложението на британското правителство за авторско право върху ИИ, той също така изрази опасения, че може да е твърде късно да се спрат привържениците на ИИ да прегазят законите за авторското право и да се възползват от творците.
„Страхът ми е, че вече е твърде късно - тази кражба вече е извършена и е неудържима, както много други навлизания, които арогантните милиардери, собственици на Al и социалните медии, правят в живота ни. Но приветствам тази кампания за запознаване на обществеността с това, което се губи. Надявам се, че ще успеем да сложим спирачка, защото в противен случай оттук нататък никой няма да може да си позволи да прави музика“ каза Мей пред изданието миналата седмица.
Пейдж подходи по-лично към осъждането на ИИ, размишлявайки за ранните си дни като концертен музикант и последвалото си световно господство като член на Led Zeppelin. Той нарече изтощителните си ранни концертни дни "източник на творчество, сътрудничество и непрестанно вдъхновение", по време на които "от него се изисквало да създава и извиква рифове и лирически фигури незабавно, без да забавя темпото на записваната работа с другите музиканти и изпълнителя".
„Това пътуване от анонимността на концертната работа до световните сцени с Led Zeppelin не беше път, проправен от алгоритми или набори от данни“, продължава Пейдж. „То беше пътуване, белязано от спонтанна импровизация и неизмеримата искра на човешката изобретателност. Алхимията, която превръщаше един уникален риф в химн, беше запечатана в колективната душа на групата - синергия, която никоя машина не може да имитира.“
По-нататък Пейдж отхвърля изкуството, генерирано от изкуствен интелект, като „кухо ехо, лишено от борбите, триумфите и душата, които определят истинското изкуство“. Той допълни, че "когато ИИ обработва огромния масив на човешкото творчество, за да генерира съдържание, той често го прави без съгласие, признание или компенсация. Това не е иновация, а експлоатация.“
Китаристът отбелязва, че ако някой беше взел творбата му без съгласие или компенсация, "това щеше да се счита за кражба. Същият стандарт трябва да се прилага и към ИИ.“ Ето защо, трябва да отстояваме политики, които защитават творците, като гарантират, че работата им няма да бъде изсмукана в бездната на машинното обучение, без да се зачита. Нека почитаме и пазим човешкия допир в изкуството - несъвършенствата, емоциите, историите зад всяка нота и такт.“| БГНЕС