Естествени материали и цвят: Млади дизайнери се стремят да правят етична мода

Млади дизайнери създават красиви, удобни и устойчиви дрехи по света. Тези нови творци са движещата сила, която носи етичната мода, а целта им е съвсем скоро да я превърнат във водещо правило в цялата индустрия.

Колекциите новите дизайнери представят на изложението Modefabriek 2024 в Амстердам, а използването на естествени материали и щадящи околната среда материи е нещото, което ги обединява.

Пред БГНЕС и Cantarelli Лиса де Врайс, създател на бранда „Lune”, каза, че за отправна точка е взела ежедневието. „Исках да създам бранд, който е за удобни дрехи“, посочи тя и сподели, че предприемачеството и творенето не са ѝ чужди, тъй като единият ѝ брат се занимава с интериори, а другият със собствен бизнес.

Тя създава „Lune” през 2019 година. „Концентрираме се сериозно върху това от какво са изработени дрехите ни. Около 80% от материалите, които използваме са сертифицирани”, обясни тя и добави, че използват много естествен памук.

„Устойчивостта на дрехите за мен е много важна, но за някои дрехи използваме и рециклирани материали, макар да не е перфектният вариант“, сподели тя и посъветва: „Моето послание към хората е купувайте по-малко”.

Брандът „Lorense“ е само на три години. Негова създателка е Лорензе Пен, която също се стреми към използването на естествени материали, но за логата нямам как – влиза в употреба и полиестера.

„Опитваме да използваме повече естествени и устойчиви материали и изработваме само това, което магазините поръчват, за да няма излишно използване на материи”, обясни тя.

Ирис Гелинг и Анджелик ван Дуженвенболд са създали бранда “Harper & Yve” преди седем години. Питаме и тях за етичната мода и използването на естествени материи при изработката на дрехите, които правят.

„Опитваме да използваме по-малко вода при изработване на дрехите си. Използваме естествен памук и опитваме да не използваме полиестер. При използването на полиестера обаче по-скоро има негативна нагласа, но сега в новия моден свят се използва рециклиран полиестер и ние се опитваме да го комбинираме с изкуствена коприна и естествена памук”, поясни Ирис Гелинг.

Анджелик споделя мнението, че модната индустрия е една от сферите, които вредят на планетата.

„Мисля, че е добре, че вече има повече правила и модната индустрия трябва да произвежда повече естествени и устойчиви дрехи”, подчерта Анджелик ван Дуженвенболд.

Джоел Шейка изучава специалност „Мода“, но вече е част от бранда „Miss goodlife”.

Според нея етичният модел е много важен в днешното общество. Трябва да обръщаме повече внимание на това какво носим и трябва да търсим устойчивостта на дрехите. В същото време обаче това е доста трудно, заради влиянието на Китай и бързият пазар, смята младата жена.

„Goodlife“ води началото си от Хамбург, Германия. Марката залага на ярките цветове и като цяло на цветовете, защото те поставят жената в центъра на събитията и показват, че тя е щастлива и носи положителната енергия.

„Мисията на бранда е да носи щастие и сила на жените, да ги кара да се чувстват свободни и щастливи. Дрехите носят положителната енергия и са предназначени да бъдат носени от жени на всякаква възраст”, обясни Джоел.

„Опитваме се да бъдем екологични. При оцветяването на дрехите не се използват толкова много химикали. Обичаме цветовете и имаме най-добрите производители, които мислят за природата”, увери тя. /БГНЕС