Георги Стоев: Учениците в България трябва да решават проблеми, а не да ги създават

Трябва да се обучават хора, които решават проблеми, а сега има само такива, които ги създават, това заяви Георги Стоев, носител на наградата млад учител на годината за област Пловдив, за сутрешния блок на БГНЕС на английски език.

„Повечето ученици не виждат ползите на ученето, защото не могат да ги използват в живота. Точно това трябва да се промени, цялата идея около това какво е образованието. Трябва да се обучават хора, които решават проблеми, а сега има само такива, които ги създават“, заяви Стоев.

Той продължи темата, като даде примери с какво се отличава неговото училище и защо сегашният начин на обучение не е оптимален.

„В моето училище се опитваме да работим с всички ученици и с всеки техен интерес. Независимо какво е това: музика, математика, кино… Ние работим много с неформално обучение. Пример за това е правенето на филми, много ученици искат да участват в кино индустрията. Успеха за това е, че се класирахме за няколко награди за ученически филми.“

„За мен е важно да се работи с децата и извън класната стая. Тази неформална комуникация помага на децата се усъвършенстват“, допълни той.

„Когато съм в класната стая не искам да си преподавам само предмета. Трябва да има глобална компетентност, това значи да се ползват знанията от училище за справяне с проблеми в живота, практически уроци. Когато се говори за реформа в образованието точно това се има предвид. Учениците ни се нуждаят от това да могат да решават реални проблеми с наученото в училище. В България се учи само теоретично, нищо практично“, подчерта Стоев.

Той сподели и за инициативите поети с ЕС.

„Ние работим с програмата на ЕС EPAS, тази година ученици имаха възможността да отидат в Брюксел. Цялата идея на програмата е да се запознаят децата повече с идеите и институциите на ЕС. Организирахме събитие с над 300 ученици заедно с членове на ЕП. Това даде възможност децата да се докоснат с ЕС.“

Стоев разказа и за любопитните си пътувания до Финландия и строенето на бежански лагер в Африка.

„Във Финландия посетихме много училища. България може да вземе пример от тяхната системата. Примерно, по време на изобразително изкуство се търсят реални проблеми, като човешките права, така се доближава изучаваното с реалността. Дори с изкуството децата могат да се докоснат до проблеми в света. Това трябва да се прави повече, всеки урок трябва да доближава децата до света.“

„За бежанският лагер в Африка трябваше учениците ми точно да използват знанията си от училище към реален проблем. Трябваше да направят изследване, да сортират данни и да изберат къде трябва да е този лагер. Всичко това завърши с успех“, завърши Стоев. /БГНЕС